گزارش AFC از دیدار پرسپولیس-الدحیل/برانکو با بازی دفاعی به دنبال صعود به نیمه نهایی برای دومین سال متوالی

گزارش AFC از دیدار پرسپولیس-الدحیل/برانکو با بازی دفاعی به دنبال صعود به نیمه نهایی برای دومین سال متوالی

وبسایت رسمی فوتبالی- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را درباره دیدار پرسپولیس و الدحیل در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نوشت.

به گزارش وبسایت فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس فردا(دوشنبه) در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر است.در این راستا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار آمار این دو تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به استقبال این بازی رفته است که به شرح زیر است:

الدحیل در بازی رفت با پیروزی خفیفی که در خانه مقابل پرسپولیس به دست آورد فردا به استقبال پرسپولیس در دیدار برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می رود. المعز علی الدحیل میزبان را دو هفته پیش مقابل پرسپولیس برنده میدان کرد. با این پیروزی الدحیل به رکورد 9 برد متوالی در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کرد.

اما این نتیجه برای پرسپولیس چیزی عادی و معمول است. چون این تیم در فصل گذشته نیز در دیدار مقابل الجزیره امارات شرایطی مشابه داشتند و موفق شدند آن نتیجه را جبران کنند. تنها تفاوت این است که پرسپولیس در خانه رقیب نتوانسته گلزنی کند. پرسپولیس مثل سال گذشته نیاز به خط دفاعی محکم دارد تا مانع از گلزنی رقبایش شودو و به نیمه نهایی برسد.

پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 5 کلین شین کسب کرده است و این نشان می دهد که برانکو تیمش را بر اساس خط دفاعی چیده است و می خواهد مثل سال گذشته با دفاع برگ راه یابی به نیمه نهایی را کسب کند. دریافت 7 گل در 3 دیدار گذشته نشان می دهد که این تیم با خط دفاعی قدرتمند مرحله گروهی اش فاصله دارد و هواداران پرسپولیس امیدوار هستند که روز دوشنبه وضعیت تیمشان بهتر شود.

پرسپولیس با وجود اینکه بسیاری از مهره های کلیدی خود مثل فرشاد احمدزاده و وحید امیری را از دست داد اما برانکو موفقیت تیمش را ثابت کرد و نشان داد که با وجود رفتن این بازیکنان تیمش در میان بهترین های قاره آسیا کمان است و می خواهد برای دومین سال متوالی تیمش را به نیمه نهایی برساند. بشار رسن یکی از مهمترین مهره های برانکو پس از رفتن احمدزاده  شد و او نقشی مهمی را در تیم ایفا می کند.هافبک سابق نیرو هوایی عراق در دفاع و حمله برای تیم مفید بوده است. او به صورت میانگین هر 37 دقیقه یک پاس اساسی و موثر داده و هر 49 دقیقه یک اقدام دفاعی مفید انجام داده است.

قهرمان لیگ ستارگان قطر در این فصل 9 برد متوالی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است و شکست ناپذیر است. آخرین بردی که الدحیل کسب کرده مقابل پرسپولیس بود که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. نبیل معلول به بازیکنان اعلام کرده که در بازی برگشت تنها برای برد می رود. میانگین گلزنی الدحیل بسیار بالا است و این تیم در هر بازی 2.5 گل به ثمر رسانده است.

با وجود غیبت یوسف المساکنی به دلیل پارگی رباط صلیبی باعث شد الدحیل ادمیلسون برزیلی-بلژیکی را جذب کند. هافبک 24 ساله در بازی خود برای الدحیل مقابل پرسپولیس موفق شد پاس گل بدهد. انتظار می رود این هافبک در پشت سر یوسف العربی نقشی کلیدی را ایفا خواهد کرد.