سومین "کام بک" بارسا در پنج بازی اخیر رسمی

سومین "کام بک" بارسا در پنج بازی اخیر رسمی

سایت رسمی فوتبالی- در بازی شنبه شب بارسلونا مقابل رئال سوسیداد، شاگردان ارنستو والورده ابتدا با دریافت یک گل از حریف عقب افتادند و سپس با جبران گل خورده و زدن یک گل دیگر، توانستند سه امتیاز بازی را مال خود کنند.

البته این اولین بار درطول فصل نیست که بارسا ابتدا از تیم حریف گلی می خورد و سپس ورق را برمی گرداند و این اتفاق در بازی بارسلونا مقابل سویا در سوپرکاپ و همچنین در بازی با اوئسکا در ورزشگاه نوکمپ نیز رخ داده بود.

بی دلیل هم نیست که ارنستو والورده سرمربی بارسا در مورد تیمش می گوید:« ما به این نیاز داریم که بازیهایمان را خوب شروع کنیم، نه مثل بازی با اوئسکا که در دقیقه اول مسابقه یک گل دریافت کردیم.» 

این خواسته و توقع والورده از شاگردانش، قبل از ورود به زمین ورزشگاه آنوئتا و مصاف با سوسیداد بود. اما دراین بازی هم ابتدا این تیم حریف ، یعنی سوسیداد بود که در دقیقه 12 بازی گل اول مسابقه را به ثمر رساند و بارسا مجبور شد تا برای دومین هفته متوالی در رقابتهای لالیگا، کام بک بزند و در ابتدا بازی را به تساوی کشانده و سپس برای برد بکوشد.

در بازی با اوئسکا، مسی در دقیقه 16 گل مساوی را برای بارسا زد ودر دقیقه 24 پولیدو با گل به خودی، برتری تیم کاتالان را رقم زد و بارسا نهایتا در آن بازی با زدن گلهای بیشتر، 2-8 به پیروزی رسید. 

اما در بازی شنبه شب بارسلونا مقابل رئال سوسیداد، اوضاع برای شاگردان والورده پیچیده تر بود و نهایتا گلهای لوئیس سوارس (دردقیقه 62) و دمبله (دقیقه 66) سه امتیاز را به حساب بارسلونا واریز کرد.

این سومین کام بک بارسلونا در بازیهایش در طول این فصل بوده؛ یعنی آنها در 3 بازی دراین فصل ابتدا از حریف عقب افتادند و سپس گل خورده را جبران کردند. 

اولین بار در روز 12 آگوست ودر سوپرکاپ اسپانیا و مصاف آبی اناری ها با سویا بود که ابتدا گل سارابیا 0-1 سویا را پیش انداخت؛ در آن روز پیکه در دقیقه 42 بازی را 1-1 کرد ودمبله در دقیقه 78 گل پیروزی بخش بارسا را به ثمر رساند.

تنها در بازی بارسلونا مقابل آلاوس (0-3) و وایادولید (1-0) شاگردان والورده مجبور به جبران عقب افتادگی نشدند.

نباید فراموش کرد که ورزشگاه آنوئتا یکی از سخت ترین ورزشگاه ها برای بارسلوناست. آنها فصل گذشته هم درشرایط مشابهی دراین ورزشگاه گرفتار شده بودند و پس از آنکه 0-2 از میزبانشان عقب افتاده بودند، نهایتا با نتیجه 4-2 از سد حریف عبور کرده بودند.