پنالتی بی فایده ای که نویر مهار کرد

پنالتی بی فایده ای که نویر مهار کرد

سایت رسمی فوتبالی- در جریان دیدار دو تیم بایرن مونیخ و بایر لورکوزن، مانوئل نویر، دروازه بان ملی پوش باواریایی ها موفق شد تا ضربه پنالتی بازیکن حریف را مهار کند. اما مهار او مانع از باز شدن دروازه تیمش نشد؛ چرا که داور دستور به تکرار ضربه پنالتی داد و ضربه تکرار وارد دروازه شد تا بدین ترتیب زحمت نویر به هدر برود.

در دقایق ابتدایی مصاف دو تیم، این بایرلورکوزن بود که در آلیانس آرنا میزبانش را سورپرایز کرد. آنها در دقیقه 4 بازی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و وولاند مسئولیت زدن این ضربه پنالتی را برعهده گرفت. او پشت توپ ایستاد و به آن ضربه زد؛ مانوئل نویر دروازه بان باتجربه باواریایی ها این ضربه پنالتی را مهار کرد. نویر شاد و سرخوش از مهار این ضربه پنالتی بود ولی شادی او تنها چند ثانیه دوام داشت؛ چرا که داور مسابقه دستور به تکرار ضربه پنالتی داده بود. داور بر این باور بود که بازیکنان قبل از زمان معین وارد محوطه جریمه شده اند و از همین رو به دستور او ضربه پنالتی تکرار شد.

این بار وولاند پشت ضربه پنالتی نایستاد و سرمربی لورکوزن با تغییر پنالتی زن تیمش، از وندل خواست تا این ضربه را بزند. او نیز توانست توپ را وارد دروازه نویر کند تا پنالتی مهار شده نویر بی اثر بماند. بدین ترتیب، لورکوزن توانست گل اول بازی را به نام خودش به ثبت برساند؛ البته آنها نهایتا با نتیجه 3-1 موفق شدند تا میهمانشان بایرلورکوزن را شکست داده و سه امتیاز این مسابقه حساس را کسب کنند. با این نتیجه روند روزهای خوب شاگردان نیکو کوواچ ادامه یافت. گلهای بایرن در این بازی را تولیسو ، آرین روبن و خامس رودریگس به ثمر رساندند.

گل روبن برای باواریایی ها، صد و چهلمین گل او با پیراهن این تیم در تمامی تورنمنتها بود و حالا روبن نامش را در جایگاه هفتمین گلزن برتر تاریخ باشگاه بایرن در کنار جیووانی البر و مانیش می بیند.