ماتئوس: گوتزه باید دورتموند را ترک کند

ماتئوس: گوتزه باید دورتموند را ترک کند

سایت رسمی فوتبالی - لوتار ماتئوس به گوتزه پیشنهاد داد که برای بازگشت به روزهای اوج فعالیت حرفه ای خود از بورسیا دورتموند جدا شود.

به گزارش فوتبالی، گوتزه پس از به ثمر رساندن گل قهرمانی تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 افت کرد و یواخیم لوو این بازیکن را برای دفاع از عنوان قهرمانی در جام جهانی روسیه 2018 دعوت نکرد. او در سال 2016، سه سال پس از جدایی از دورتموند و پیوستن به بایرن مونیخ پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان با یورگن کلوپ، بار دیگر به این تیم بازگشت. اما هرگز نتوانست دوران اوج خود را که باعث شده بود به عنوان یکی از بهترین هافبک های اروپا شناخته شود، تکرار کند.

رکوردار بیشترین بازی ملی در آلمان که گوتزه باید برای بازگشت به دوران اوج خود از دورتموند برود. لوتار ماتئوس در گفتگو با اسکای اسپرت آلمان گفت: " او آن سطح از آمادگی در جام جهانی 2014 و گل پیروزی بخش خود برای آلمان را پشت سر گذاشته است. او به سیستمی در دورتموند برای درخشش احتیاج دارد که در حال حاضر وجود ندارد. او در دو باشگاه بوده و تحت نظر چندین مربی بازی کرده بنابراین این موضوع ربطی به مربی ندارد. "

گوتزه در سال 2017 به دلیل مشکلات متابولیک چندین ماه از میادین دور بود اما در پایان فصل به دورتموند بازگشت و در 16 بازی به میدان رفت تا این تیم فصل گذشته را در رده سوم به پایان ببرد. او علیرغم انتقاداتی که از سوی هواداران و رسانه ها مطرح می شد، در 3 فصل حضور خود در بایرن مونیخ 114 بازی انجام داد و 36 گل به ثمر رساند. اما در 18 ماه گذشته تنها یک بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده است و حالا علیرغم نمایش ضعیف مدافع عنوان قهرمانی در روسیه باید برای بازپس گیری جایگاه خود در این تیم تلاش کند. این بازیکن از ابتدای فصل جدید بوندس لیگا هنوز برای دورتموند نیز به میدان نرفته است.