پیتر کراوچ: اگر سیتی بر لیگ قهرمانان تمرکز کند، لیورپول قهرمان لیگ برتر خواهد شد

پیتر کراوچ: اگر سیتی بر لیگ قهرمانان تمرکز کند، لیورپول قهرمان لیگ برتر خواهد شد

سایت رسمی فوتبالی - پیتر کراوچ معتقد است که اگر منچسترسیتی تمرکز خود را معطوف قهرمانی در لیگ قهرمانان کند، لیورپول می تواند قهرمان لیگ برتر شود. 

به گزارش فوتبالی، لیورپول سالهاست که در کسب قهرمانی لیگ برتر ناموفق بوده است، آخرین قهرمانی جشن گرفته شده در آنفیلد مربوط به قهرمانی در جام اتحادیه سال 2012 بوده که آنها در ضربات پنالتی از سد کاردیف گذشتند. پیش از آن نیز در سال 2006 آنها در ضربان پنالتی وستهام را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند. لیورپول همچنان در حسرت قهرمانی در لیگ برتر است اما بسیاری آنها را پس از منچسترسیتی مدعی اصلی فصل جاری می دانند. تیم پپ گواردیولا فصل گذشته قهرمان شد و باور عمومی بر این است که امسال نیز این افتخار را تکرار می کند. 

اما بازیکن سابق لیورپول، پیتر کراوچ، معتقد است که امکان دارد شرایطی پیش بیاید که سیتی نتواند قهرمانی خود در لیگ برتر را تکرار کند. سیتی علاوه بر لیگ برتر، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان نیز به شمار می رود. رئال مادرید در سه سال گذشته قهرمان بلامنازع این رقابت ها بوده اما جدایی رونالدو به آنها ضربه زده است. اما اگر سیتی تمام تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان بگذارد، ممکن است از هر دو طرف ضربه بخورد. 

پیتر کراچ به دیلی میلی گفت: " درباره این موضوع شنیدم که پپ گواردیولا و منچسترسیتی نباید اولویت خود را بر دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر قرار دهند تا بتوانند بیشتر بر اروپا تمرکز کنند. این را نیز شنیده ام که لیورپول بهتر است اروپا را فراموش کند و تمام توجه خود را به قهرمانی در لیگ برتر معطوف کند. به شکلی عجیب هر دوی این نظریه ها درست است. برای مثال اگر لیورپول در مرحله یک هشتم حذف شود و سیتی بتواند تا فینال مادرید پیش برود، تیم یورگن کلوپ می تواند مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر شود. عدم توجه سیتی به لیگ برتر می تواند به موفقیت آنها در اروپا کمک کند. همه ما واقعیت را می دانیم که بازیکنان حریص هستند و می خواهند تمام قهرمانی ها و جوایز را به دست آوردند و هیچ باشگاهی فکر نمی کند که دبل کردن در قهرمانی ها دور از دسترس باشد. "