صنعت نفت آبادان 3 (4) - تراکتورسازی تبریز 3(3) / تراکتور به خودش باخت / کامبک رویایی برزیلی ها!

صنعت نفت آبادان 3 (4) - تراکتورسازی تبریز 3(3) / تراکتور به خودش باخت / کامبک رویایی برزیلی ها!

وبسایت فوتبالی- تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و  تراکتورسازی تبریز در آخرین بازی امشب از چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر رفتند.

هر دو تیم با بهترین ترکیب خود وارد میدان شدند  تا نشان دهند برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان پیکارهای جام حذفی را جدی گرفته اند. البته جان توشاک در ابتدای بازی مسعود شجاعی و اشکان دژآگه را روی نیمکت نشاند تا در جریان بازی از آنها استفاده کند. کاری که انجام شد اما معکوس جواب داد و دو کاپیتان ملی پوش تراکتور از عوامل اصلی باخت تیشمان شدند.

بازی با برتری نسبی میزبان شروع شد تا نفتی ها موفق شدند چک اول را بزنند و توسط جاسم کرار یکی از ستاره های این بازی به گل اول برسند. کرار از روی نقطه پنالتی زردپوشان را پیش انداخت. در ادامه تبریزی ها به خودشان آمدند و بازی طوفانی از خود به نمایش گذاشتند. 3 گل پیاپی این تیم نشان داد، شاگردان توشاک اگر اراده کنند می توانند به هر تیمی گل بزنند. در این میان آنتونی استوکس با دو گلی که زد نشان داد یکی از بهترین بازیکنان این فصل فوتبال ایران خواهد بود.

اما این پایان کار نبود! توشاک دست به تعویض زد و دو کاپیتان ملی پوش تیمش را به زمین آورد. مسعود شجاعی و اشکان دژآگه وارد زمین شدند تا تراکتور به دنبال گلهای بعدی باشد! اتفاقا آنها تا آستانه زدن گل چهارم پیش رفتند اما توفیقی بدست نیاوردند و موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست دادند.

اینجا بود که فوتبال روی بی رحمش را به پرشورها نشان داد! بالوتلی مهاجم نفت در ده دقیقه پایانی گل دوم تیمش را زد تا شاگردان پائولو سرجیو به ادامه بازی امیدوارتر شوند و همین طور هم شد و هند بی مورد مهدی پور، پنالتی دوم را تقدیم نفتی ها کرد. باز هم کرار جاسم و باز هم گل! سه بر سه مساوی و یک کامبک رویایی برای نفتی ها!

در ادامه بازی به وقت های اضافه رفت و مسعود شجاهی با اعتراض به داور از زمین بازی اخراج شد! دقایقی بعد دژآگه که در نیمه دوم به زمین بازی آمده بود توسط توشاک تعویض شد تا با اعتراضش، بازی بد خود را کامل کرده باشد!

نفتی ها در دقیقه 115 می توانستند گل چهارم را بزنند که تکل مدافع تراکتور ضربه بالوتلی را از رسیدن به تور دروزاه منحرف کرد!

و بالاخره ضربات پنالتی ها که مشخص بود نفتی ها با آرامش و تمرکز بیشتری وارد ضیافت ها شده اند!

محمد دریس سنگربان جوان نفتی ها ستاره تیمش بود و با مهار دو ضربه پنالتی باعث صعود تیمش به مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی شد!

جمعه 23 شهریورماه 1397، ورزشگاه تختی آبادان

صنعت نفت آبادان / تراکتورسازی تبریز

پیکاری از مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر

داور: بیژن حیدری

کمک دارورها: بابک داوری، محمد عطایی و یاسر همرنگ( داور چهارم)

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

ترکیب نفت آبادان:
محمد دریس، وفا هخامنش، عقیل کعبی، سیروان قربانی، فردین عابدینی، حسین ساکی، طالب ریکانی، اکبر ایمانی، مصطفی احمدی، میلاد جهانی و کرار جاسم.

ترکیب تراکتورسازی تبریز:

محسن فروزان، محمد طیبی، رضا شربتی، علی عبدالله زاده، علیرضا نقی زاده، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر ( احسان پهلوان دقیقه 74) ، کاسانی مهدی زاده،  لی هری اورین ( مسعود شجاعی دقیقه 50) ، پوگپا سوگیتا ( اشکان دژآگه دقیقه 63)  و آنتونی استوک

کارت قرمز: مسعود شجاعی از تراکتورسازی دقیقه 98 ا 

گل ها:

گل اول برای نفت آبادان ( دقیقه 43 از روی نقطه پنالتی توسط جاسم کرار ): کرار جاسم که با نفوذ به محوطه جریمه حریف توسط مدافع میهمان سرنگون شد توانست پنالتی حساسی برای تیمش بگیرد. بازیکن عراقی خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را در جهت حرکت فروزان به تور دروازه چسباند.

گل اول برای تراکتورسازی تبریز ( دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی توسط): واکنش تبریزی ها به گل خورده شان به موقع بود. آنها در ضدحمله ای برق آسا به محوطه جریمه نفت رسیدند و پس از برخورد توپ به دست بازیکن نفت، بیژن حیدری نقطه پنالتی را نشان داد. آنتونی استوک پشت توپ ایستاد و گل تساوی پرشورها را وارد دروازه میزبان کرد.

گل دوم برای تراکتورسازی تبریز ( دقیقه 56 ) : سوگیتا در یک کورس دیدنی وارد محوطه جریمه حریف شد و با پاس عرضی دقیقش برای دانیال اسماعیلی فر او را در موقعیت گلزنی قرار داد. دانیال هم با بغل پایی دقیق گل دوم تراکتور را به ثمر رساند.

گل سوم برای تراکتورسازی تبریز ( دقیقه 62) : ارسال دقیق روی سر استوکس فرود آمد و این بازیکن گلزن با ضربه سری دقیق دروزاه نفت را برای بار سوم باز کرد.

گل دوم برای نفت آبادان ( دقیقه 81) : ارسال از جناح راست تراکتور روی سر مهاجم خارجی نفتی ها فرود آمد تا جاناتان بالوتلی با ضربه سری زیبا دروازه فروزان را باز کند.

گل سوم برای نفت آبادان دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی) :  کامبک رویایی برای برزیلی ها! ارسال میلاد جهانی روی دروازه میهمان با خطای هند واضح مهدی پور چاره ای برای اعلام پنالتی توسط داور میدان نگذاشت. کرار باز هم پشت توپ ایستاد و بر خلاف جهت حرکت فروزان گل دوم خود و سوم تیمش را وارد دروازه کرد. 

دقایق حساس:

دقیقه 5: اولین موقعیت بازی برای تراکتوری ها رقم خورد. آنتونی استوک داخل محوطه جریمه نفتی ها صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه زمینی این بازیکن با برخورد به پاهای محمد دریس از محوطه خطر دور شد.

دقیقه 12: جاسم کرار پس از دریبل مدافع مستقیم خود شوت محکمی روانه دروازه تراکتور کرد که محسن فروزان با شیرجه ای دیدنی مانع باز شدن دروازه اش شد.

24: علیرضا نقی زاده هافبک طراح تراکتور موقعیت مناسبی برای باز کردن دروازه حریف داشت که شوت پرقدرتش از بالای دروزاه دریس به خارج رفت.

 دقیقه 30: ضوت اکبر ایمانی به زیبایی نواخته شد و با اختلاف کمی از کنار دروزاه تراکتور به اوت رفت.

دقیقه 50: تراکتور سازی تیم برتر میدان است هرچند که نفتی ها هم برای زدن گل دوم تلاش می کنند. در این لحظه از بازی آنتونی استوکس پس از دریبل یکی دو بازیکن حریف وارد محوطه جریمه حریف شد و با شوتی زمینی و سرکش گلر حریف را به واکنش واداشت. در این صحنه محمد دریس با واکنش زیباش مانع از گل دوم استوکس شد.

دقیقه 60: تراکتوریها دست بردار نیستند و حالا برای زدن گل سوم بی تابی می کنند. شوت استوکس با برخورد به تیر افقی به خارج رفت.

دقیقه 85: آه و افسوس برای زردپوشان آبادانی! ضربه زیبای سر کرار بدون اینکه فروزان بتواند عکس العملی نشان دهد به طرز خطرناکی به تیر عمودی دروازه خورد و از روی خط دروازه به کناره ها رفت!

وقت های اضافه

دقیقه 95: اکبر ایمانی هافبک طراح نفت در این بازی یکی از بهترین های میدان بوده است. در این لحظه از بازی او پاس دقیق و مناسبی را برای میلاد جهانی ارسال کرد که این بازیکن چپ پا نتوانست از موقعیتش استفاده کند.

دقیقه 98: مسعود شجاعی با اعتراضی که به داور میدان داشت توسط بیژن حیدری از بازی اخراج شد.

دقیقه 115: بهترین موقعیتِ زدنِ گلِ پیروزی بخش برای میزبان از دست رفت. در شلوغی محوطه جریمه توپ روی پای بالوتلی افتاد که تکل به موقع بازیکن تراکتور مانع فروریختن دروازه فروزان برای بار چهارم شد.

ضربات پنالتی:

ضربه اول نفت : کرار جاسم گل زد.

ضربه اول تراکتور: استوکس گل زد.

ضربه دوم تراکتور: وفا هخامنش گل زد.

ضربه دوم تراکتور: علی عبدالله زاده از دست داد. ( محمد دریس توپ را دفع کرد)

ضربه سوم نفت: میلاد جهانی گل زد.

ضربه سوم تراکتور: علی طاهران گل زد.

ضربه چهارم نفت: بالوتلی گل زد.

ضربه چهارم تراکتور: احسان پهلوان گل زد.

ضربه پنجم نفت: بهنام برزای از دست داد.( به اوت زد)

ضربه پنجم تراکتور: رضا شربتی از دست داد.( محمد دریس توپ را دفع کرد)

و پایان بازی با برتری نفت آبادان با نتیجه کلی 7 بر 6.