گواردیولا: دوست دارم سرمربی تیمی ملی شوم؛ اما آرژانتین؟نه لطفا...

گواردیولا: دوست دارم سرمربی تیمی ملی شوم؛ اما آرژانتین؟نه لطفا...

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا در جریان گفتگویی که با خورخه والدانو در برنامه «اونیورسو والدانو» داشت، درمورد مسائل مختلفی از جمله روزهای ابتدایی فوتبالی اش و حضور دربارسلونا زیر نظر کرویف صحبت کرد و در ادامه به این نکته اشاره کرد که دوست دارد هدایت یک تیم ملی را در دست بگیرد؛ البته از تیمهای ملی موردعلاقه اش صحبتی نکرد.

گواردیولا در بخشی از این صحبتها گفت:«اگر فرصت برایم فراهم شود؛ دوست دارم سرمربیگری درعرصه ملی را هم تجربه کنم. قطعا دوست دارم امتحان کنم. اگر مرا بخواهند.»

و درادامه با خنده، پیشنهاد خورخه والدانو را برای در دست گرفتن هدایت تیم ملی آرژانتین رد کرد وبه شوخی گفت:« آرژانتین؟ نه، لطفا.»

پپ درمورد تجربه حضور در فوتبال آلمان گفت:«آنها درسطح ملی کارشان را با یورگن کلینزمن ویواخیم لو آغاز کردند وبدین   ترتیب تفاوتهایی را رقم زدند. تیمی که پیش ازاین، قهرمانی های متعددی در جامهای جهانی کسب کرده بود، سوم شد و در کشورش مورد تشویق قرار گرفت. اگر این اتفاق دراسپانیا رخ می داد، به خانه برنمی گشتیم. و حالا می بینید که تیم ملی آلمان و تمام مسائل اطرافش همه خوب هستند.»


 او درمورد بوندس لیگا گفت:« بوندس لیگا لیگی منسجم است که کمپ هایی عالی دارد وورزشگاه ها عموما پرمی شود. مردم فوتبال می بینند و درطول هفته به تئاتر و سینما می روند. بحث فقط فوتبال نیست؛ بحث فرهنگ و زندگی است. تجربه مربیگری دراین لیگ برایم لذت بخش بود. وقتی به ورزشگاه می رفتی، پیراهن بایرن مونیخ و دورتموند را درکنار هم می دیدی. حس خوبی است که به ورزشگاه می روی و یک پدر با پرداخت 6یا7 یورو، با فرزندش به تماشای بازی آمده. آلمانی ها همه چیز را مطالعه کرده اند و یک یورو بیشتر  از بودجه شان هم خرج نمی کنند. یک فوتبالیست خوب، همه جای دنیا فوتبالیستی خوب است. در آلمان حرکات بدون توپ بیشتری انجام می شودوبازی را در فضا باز می کنند.»

پپ دربخش دیگری درمورد سبک بازیهای تیمش گفت:« وقتی از من می پرسید که چرا تیمت اینگونه بازی می کند، نگاه کنید که چه بازیکنانی دارم. خب بحث این است. مانژوکیچ را داری یا روماریو؟ لام را داری یا کیل واکر؟ با توجه به بازیکنانت باید خودت را تطبیق دهی.» 

گواردیولا در نهایت به انتقاد از روزنامه نگاران اسپانیایی پرداخت و گفت:« بدذاتی و ظلمی که در روزنامه نگاری اسپانیا وجود دارد را نمی توان در هیچ گوشه دیگری از دنیا یافت.درآلمان و انگلیس هم انتقاد زیاد است ولی در اسپانیا به قصد آسیب رساندن به تو وارد عمل می شوند ومی دانند که از کجا می توانند به تو آسیب بزنند. »