بازیهای مهم جام حذفی؛ هیجان در انزلی و آبادان

بازیهای مهم جام حذفی؛ هیجان در انزلی و آبادان

سایت رسمی فوتبالی – مهم ترین بازیهای امروز جام حذفی در آبادان و انزلی برگزار می‎شود.

به گزارش فوتبالی، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری چند دیدار دیگر پیگیری می‎شود که در مهمترین بازی، صنعت نفت از ساعت 20 در آبادان میزبان تراکتورسازی است. دو تیم در هفته ابتدایی لیگ به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مهمترین تغییر تراکتورسازی نسبت به دیدار قبلی‎اش مقابل صنعت نفت اضافه شدن چند ستاره به این تیم است. آنها حالا سه کاپیتان تیم ملی را در اختیار دارند ضمن آنکه محمد تقوی هم به کادر فنی این تیم اضافه شده و زنوزی امیدوار است تراکتورسازی برای دومین بار قهرمان جام حذفی شود. این تیم آخرین بار دو سال قبل به فینال جام حذفی رسید که با شکست مقابل نفت تهران، نتوانست با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد.

چهره ویژه این دیدار می تواند احسان حاج‎صفی باشد که به تازگی به تراکتورسازی پیوسته و در صورت صلاحدید توشاک می تواند امشب اولین بازی‎اش را برای تراکتورسازی انجام دهد

ملوان / سپیدرود

اما از ساعت 17.45 در انزلی شاهد دربی گیلان و رقابت دو تیم محبوب گیلانی خواهیم بود. ملوان که متاسفانه جایی در لیگ برتر ندارد یکی از پرافتخارترین تیم های جام حذفی است و با 3 قهرمانی در این جام، پنجمین تیم پرافتخار جام حذفی محسوب می شود. ملوان آخرین بار در فصل 89 به فینال جام حذفی رسید که در مجموع دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس شکست خورد و نایب قهرمان شد.

 ملوان برای بازی امروز شهریار مغانلو، دانیال ماهینی و علیرضا دغاغله را در اختیار ندارد و رسیدن عظیم گوک به این بازی هم در هاله ای از ابهام قرار دارد اما پورغلامی سرمربی ملوان امیدوار است در جدال با تیم علی کریمی، او بتواند مربی تیم برنده دربی گیلان باشد.

جذابیت ال گیلانو زمانی بیشتر می شود که بدانیم شش بازیکن سپیدرود سابقه بازی در ملوان را دارند. ایمان صادقی، حسین ابراهیمی، محمد نزهتی و محمد غلامی 4 بازیکن شناخته شده سپیدرود هستند که سابقه بازی در دیگر تیم محبوب گیلانی را دارند ضمن آنکه  حسین شنانی و میلاد قربان‌زاده نیز دیگر بازیکنان سپیدرود هستند که سابقه عضویت در تیم ملوان بندرانزلی در مقاطع مختلف را دارند.

این دیدار سی و هشتمین مسابقه جدی دو تیم است و برای چهارمین مرتبه است که در مسابقات جام حذفی برابر هم صف آرایی می کنند و هر سه بازی پیشین جام حذفی را ملوان به سود خود به پایان رسانده است. ملوانان در بازی های رسمی و دوستانه ۱۵ بار پیروز شده اند و سپیدرودی ها ۸ بار و ۱۴ مسابقه هم به تساوی کشیده شده است.

پیکان / پارس جنوبی

دیگر جدال لیگ برتری جام حذفی امروز از ساعت 18.40 در تهران، پیکان میزبان پارس جنوبی خواهد بود. نکته مهم این بازی تغییراتی است که تارتار برای جام حذفی در نظر گرفته و قصد استفاده از بازیکنان ذخیره اش را دارد. بدین ترتیب رحمان احمدی که سابقه گلری در پیکان را دارد امروز مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد و فرشید پاداش و محمد شادکام هم به احتمال زیاد در ترکیب اصلی پارس برای بازی امروز قرار خواهند گرفت.

تقابل مهدی تارتار و مجید جلالی هم یکی دیگر از نکات جالب این بازی خواهد بود. تارتار سابقه بازی زیر نظر آقا معلم را داشته و در کنفرانس خبری قبل از بازی به این نکته اشاره کرد که دوست دارد به جلالی نشان دهد شاگرد خوبی برای او بوده است.