سایپا 2 - سردار بوکان یک / بوکان در ماراتن قوامین، کم آورد! / بازنده مثل برنده تشویق شد!

سایپا 2 - سردار بوکان یک / بوکان در ماراتن قوامین، کم آورد! / بازنده مثل برنده تشویق شد!

وبسایت رسمی فوتبالی- در چارچوب رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تیم های سایپا  و سردار بوکان در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف یکدیگر رفتند. یکی از نکات قابل توجه و جذاب این مسابقه حضور پیروز قربانی کاپیتان سابق استقلال به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم لیگ دویی سردار بوکان بود.

در این بازی بر خلاف انتظار بوکانی ها نشانی از یک تیم لیگ دویی نداشتند و با گذشت زمان بر اعتماد به نفسشان اضافه می شد. همین هم شد و اولین گل بازی را تیم میهمان به ثمر رساند، هرچند که شادی گل برتری سردار بوکان بیش از 3 دقیقه طول نکشید و بازی دوباره با گل سایپایی ها مساوی شد. ضمن اینکه شاگردان علی دایی یکبار در نیمه اول صاحب ضربه پنالتی شدند اما سنگربان آماده بوکان موفق به مهار ضربه عباسیان شد.

در ادامه، بازی با جذابیت بیشتری دنبال شد تا 90 دقیقه قانونی بازی به پایان برسد. بر خلاف جریان بازی ، وقت های اضافه از آن هیجان لازم به دور بود و هر دو تیم محتاطانه بازی می کردند. در حالیکه به واپسین دقایق باز رسیده بودیم، سایپا حمله موفقی داشت و باز هم ضربه پنالتی به سود این تیم گرفته شد. این بار نارنجی پوشان قدر فرصت بدست آمده را دانستند و آرمان رمضانی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا بازی به ضیافت پنالتی ها نکشد.

در این بازی که سردار بوکان با هواداران پرشورش به تهران آمده بود جو هیجان انگیزی را به باشگاه پاس تزریق کرده بودند و نکته جالب اینکه در پایان بازی، تمامی هواداران سردار بوکان از جایشان بلند شدند و ایستاده تیمشان را تشویق کردند. 


پنجشنبه 22 شهریور، ورزشگاه شهید دستگردی

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی


 ترکیب سایپا:

حامد فلاح زاده- عبدالله ناصری، ساموئل سارفو، مهرداد کفشگری، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، امید خالدی، معین عباسیان، آرمان رمضانی، محمد حاج محمدی


ترکیب سردار بوکان:

امیرپارسازاد- توحید قرجانی، امیان شیرازی، حبیب افرا، فریور محبی، محمد چهارمحالی، مصطفی کریمی، ناصر عبدلی، شهریار شیروند، علی صبوری آزاد و موسی شهبازی. 

گل:

گل برای سردار بوکان دقیقه 65: نفوذ موسی شهبازی درون محوطه جریمه سایپا با خطای مدافعان این تیم تبدیل به پنالتی برای میهمان شد. علی صبوری آزاد برخلاف حرکت حامد فلاح زاده توپ را به تور چسباند تا بوکان یک بر صفر پیش بیفتد.

گل برای سایپا دقیقه 68: خوشحالی بوکانیها تنها 3 دقیقه پایدار بود تا آرمان رمضانی به زیبایی دروازه میهمان را باز کند.

گل دوم برای سایپا دقیقه 120: در حالیکه دو تیم برای ضربات پنالتی آماده می شدند، آرمان رمضانی وارد محوطه جریمه شد و گلر سردار بوکان روی این بازیکن خطا کرد. پنالتی را رمضانی به زیبایی وارد دروازه بوکان کرد تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود سایپا به پایان برسد.

دقایقی حساس:


دقیقه 8: اولین موقعیت جدی بازی برای بوکانیها شکل گرفت. ضربه کرنر را سفیدپوشان میهمان زدند و ضربه سر محمد چهارمحالی با فاصله کم از روی تیر افقی به خارج رفت.


دقیقه 24: پنالتی برای شاگردان دایی خوشحالی تماشاگران میزبان را به دنبال داشت. اما ضربه معین عباسیان را امیر پارسازاد به زیبایی دفع کرد تا بازی کماکان صفر بر صفر دنبال شود.


دقیقه 35: بازی در این دقایق بیشتر در میانه میدان جریان دارد. بر خلاف انتظار، تیم میهمان فوتبال تماشاگرپسندی را به نمایش می گذارد و حریف آسانی برای سایپا نیست. آرمان رمضانی در این لحظه از بازی شوت محکمی از پشت محوطه جریمه زد که با اختلاف کمی از کنار تیر افقی به خارج رفت.

دقیقه 40: رضا اسدی از میانه های زمین پا به توپ حرکت کرد و پس از جا گذاشتن مدافع حریف با شوت پرقدرتی از راه دور ، دروازه بوکان را هدف قرار داد. این شوت محکم در دستان سنگربان میهمان قرار گرفت.

نیمه دوم

دقیقه 52: بوکان با اعتماد به نفس بیشتری نیمه دوم را شروع کرده است. در این دقایق میهمان با حمایت پرشور تماشاگرانش صاحب موقعیت مناسبی در درون محوطه جریمه سایپا شد که مهاجم سردار بوکان با ضربه ای آرام نتوانست دروازه سایپا را باز کند.

دقیقه 72: علی صبوری از پشت محوطه جریمه سایپا شوت محکمی روانه دروازه حریف کرد که فلاح زاده با جایگیری مناسب توپ را مال خود کرد. در این دقایق هر دو تیم فوتبال هجومی را در دستور کار قرار دادند و تماشاگران هر دو تیم از بازی تیمهایشان راضی به نظر می رسند.

وقت اضافه اول

دقیقه 96: موقعیت مناسبی گلزنی برای سایپا از دست رفت. شوت محکم آرش رضاوند با اختلاف کمی از روی دروازه بوکان به اوت رفت. بر خلاف نیمه دوم بازی، دو تیم کاملا محتاطانه بازی می کنند. هرچند که نارنجی پوشان سایپا حاکم بر توپ و میدان هستند.

دقیقه 103: فرار مهاجم بوکان از تله آفساید موقعیت خوبی برای میهمان بوجود آورد که ضربه بی دقت صبوری راه به جایی نبرد.