عدم توجه انریکه به حضور کمرنگ بارسلونا در تیم ملی

عدم توجه انریکه به حضور کمرنگ بارسلونا در تیم ملی

سایت رسمی فوتبالی - لوییس انریکه، سرمربی اسپانیا، مشکلی با حضور کمرنگ بازیکنان بارسلونا در تیم ملی این کشور ندارد. 

به گزارش فوتبالی، انریکه که در سال های 2014 تا 2017 سرمربی بارسلونا بود، رابطه خوبی با این باشگاه داشت اما حالا این بازیکنان رئال مادرید هستند که سلطه مطلق در ترکیب تیم ملی اسپانیا را بر عهده دارند. سرجیو بوسکتس تنها بارسایی حاضر در ترکیب اسپانیا در پیروزی 6 - 0 سه شنبه شب برابر کرواسی بود. این در حالی است که شش بازیکن رئال مادرید در ترکیب اصلی حضور داشتند. 

انریکه در این باره گفت: " من به دنبال ایجاد توازن هستم. نمی دانم که 6 بازیکن رئال مادرید در زمین حضور داشتند و اهمیتی هم برایم ندارد. آنها برای تیم ملی اسپانیا بازی می کنند. آنها برای یک تیم دیگر به میدان نمی روند. شاکله تیم ما از رئال مادرید است و از نظر من این خوب است. هیچکس از بارسلونا در زمین حضور نداشت؟ من تنها یک پیراهن می بینم و آن پیراهن تیم ملی اسپانیاست. ما برای صعود باید انگلیس و کرواسی را یک بار دیگر شکست دهیم. "

بارسلونا و رئال مادرید از نظر تاریخی همواره پایه اصلی تیم ملی اسپانیا را تشکیل داده اند. جرارد پیکه از بازیکنان اصلی این تیم بود اما پس از جام جهانی از بازی های ملی خداحافظی کرد. رودریگو و خوزه لوییس گایا، هر دو از والنسیا، در ترکیب ثابت دیدار برابر کرواسی حضور داشتند. سائول از اتلتیکو مادرید و داوید دخیا از منچستریونایتد نیز دیگر بازیکنان ترکیب ثابت اسپانیا بودند. ایسکو، دنی سبایوس، مارکو آسنسیو، سرجیو راموس، ناچو و دنی کارواخال همگی بازیکنان رئال مادرید که در پیروزی خیره کننده برابر کرواسی پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن داشتند. اگر اسپانیا به نمایشی که مقابل نایب قهرمان جام جهانی داشت ادامه دهد حتی سرسخت ترین هواداران بارسلونا نیز نمی توانند به نبود نمایندگان بارسلونا در تیم ملی اعتراض کنند.