ژاوی وبزرگداشت روز کاتالونیا با انتشار عکسی درکنار دخترش

ژاوی وبزرگداشت روز کاتالونیا با انتشار عکسی درکنار دخترش

سایت رسمی فوتبالی- ژاوی ارناندس کاپیتان سابق باشگاه بارسلونا با انتشار تصویری از خودش در کنار دخترش، آسیا، روز ملی کاتالونیا را گرامی داشته است.

ژاوی که این روزها در باشگاه السد قطر توپ می زند، به مناسبت روز ملی کاتالونیا که هرساله در روز11 سپتامبر جشن گرفته می شود، عکس ویژه ای را منتشر کرده و در زیر آن پیغام خاصی نوشته است تا بدین ترتیب دیدگاهش در مورد شرایط سیاسی  حاکم بر کاتالونیا را منعکس کند.در پشت سرژاوی و دخترش، پرچم بزرگ کاتالونیا دیده می شود.

پیغام ژاوی در صفحه رسمی اش در اینستاگرام بدین ترتیب است: « روز ملی کاتالونیا مبارک. از راهی دور به تمام کسانی که برای حقوقمان می جنگند، افتخار می کنم. چه آن کسانی که در خیابان ها در تجمعات شرکت کردند و چه کسانی که نتوانستند در خیابان ها باشند.» او این پیغام را به به زبان های کاتالان، اسپانیایی و انگلیسی بازتاب داده است.

این اولین باری نیست که ژاوی ارناندس دیدگاه های سیاسی اش را مطرح می کند و بارها این اتفاق رخ داده. ژاوی چندی پیش که در انتخابات اخیر استقلال کاتالونیا شرکت کرده بود و در سفارت اسپانیا در دوحه رای اش را به صندوق انداخته بود، تصویری از خودش در حالی که پیراهنی زرد به تن داشت را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.  

ژاوی تنها حامی استقلال کاتالونیا در بین فوتبالیست های مطرح اسپانیایی نیست و جرارد پیکه و پپ گواردیولا نیز از جمله چهره های فوتبالی اسپانیایی هستند که حامی استقلال کاتالونیا هستند.

ژاوی 38 ساله، در سال 2015 و بعد از 17 سال حضور در تیم اصلی بارسلونا، اسپانیا را ترک کرد و عازم قطر شد و از سال 2015 برای باشگاه السد توپ می زند و علاوه بر فعالیت فوتبالی، در زمینه های مدیریتی هم به فوتبال قطر خدمت می کند. ژاوی در ماه می سال 2018 قراردادش را با این باشگاه قطری برای دو فصل دیگر تمدید کرد و قصد دارد تا 40 سالگی به حضور در دنیای فوتبال ادامه دهد وبعداز آن احتمالا او را در عرصه مربیگری خواهیم دید.