ایتالیا، کرواسی و سوئد، ناامید کننده های لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

ایتالیا، کرواسی و سوئد، ناامید کننده های لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

سایت رسمی فوتبالی-   در یک هفته اخیر بازیهایی از سری رقابت های لیگ ملتهای اروپا برگزار شد. برخی تیمها که انتظارات زیادی از آنها می رفت در بازیهایشان ناامید کننده ظاهر شدند و استرس ونگرانی در بین هواداران این تیمها مبنی بر احتمال سقوط تیم محبوبشان به دسته پائین تر در این رقابتها موج می زند.   

در این گزارش قصد داریم به آنالیز تیمهایی که عملکردی مایوس کننده ای داشتند ونشان دادند که از روزهای اوجشان دور هستند بپردازیم:

تیم ملی ایتالیا، گروه A3

ناکامی بزرگ ایتالیایی ها زمانی رقم خورد که این تیم نتوانست سهمیه حضور در جام جهانی 2018 روسیه رابه دست بیاورد. اینطور به نظر می رسد که افت چشمگیر فوتبال ایتالیا در ماه ها و سالهای اخیر هنوز به پایان نرسیده و حتی با روی کار آمدن روبرتو مانچینی نام آشنا برروی نیمکت مربیگری ایتالیا، آنها هنوز نتوانسته اند از جای خود بلند شوند. تساوی 1-1 در خانه مقابل لهستان و پس از آن باخت 1-0 مقابل پرتغال در لیسبون، آن هم در دیداری که کریستیانو رونالدو غایب بود، حکایت از این دارد که مانچو کار سختی روی نیمکت تیم ملی کشورش خواهد داشت.

تیم ملی کرواسی، گروه A4

کروات ها سورپرایز بزرگ جام جهانی بودند که با بازی های قابل قبولشان توانستند تا فینال مسکو پیش بروند ولی در فینال مغلوب فرانسه شده و به نایب قهرمانی رضایت دادند. اما گویا کرواسی پس از این اتفاق مهم، دچار افت شده؛ آنها اخیرا در دیدار دوستانه شان مقابل پرتغال به تساوی 1-1 دست یافتند و در اولین بازی رسمی شان در لیگ ملتهای اروپا در مصاف بااسپانیا، با شش گل مغلوب شاگردان انریکه شدند.

تیم ملی ایسلند، گروه A2

حضور ایسلند در گلدان اول رقابت های لیگ ملتهای اروپا درکنار تیمهای پرآوازه باعث شده بود تا سطح توقعات از این تیم خیلی بالا برود .البته قرار گرفتن این تیم در گلدان اول، نتیجه عملکردخوبشان درسالهای اخیر بوده. اما ایسلندی ها نتوانستند شروع خوبی در لیگ ملتهای اروپا داشته باشند و دوباخت سنگین 0-6 مقابل سوئیس و شکست 3-0 مقابل بلژیک، حالا آنها را در یک قدمی سقوط به دسته پائین تر قرار داده.

تیم ملی سوئد، گروه B2

سوئد سالها یکی از قدرتهای فوتبال اروپا بود ولی مدتهاست که آنها نیز دچار افت شده اند. سوئدی ها برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه، راه سختی را طی کردند ونهایتا در بازیهای پلی آف بلیط سفر به روسیه را کسب کردند ودر جام جهانی هم نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند. آنها اخیرا در دیداری دوستانه 0-2 مقابل اتریش شکست خوردند ودر اولین بازی شان در لیگ ملتهای اروپا، در خانه 3-2 مقابل ترکیه تن به شکست دادند.

تیم ملی اسلوونی، گروهC3

اسلوونی در غیاب اوبلاک که این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند، نتوانست در دو بازی ابتدایی اش در لیگ ملتهای اروپا به نتیجه مطلوبی دست بیابد. آنها ابتدا 1-2 مغلوب قبرس شدند و بعد در خانه 2-1 مقابل بلغارستان تن به شکست دادند.