اسپانیا و روسیه، قدرتهای لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

اسپانیا و روسیه، قدرتهای لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

سایت رسمی فوتبالی-  درطول هفته ای که گذشت تیم های حاضر در لیگ ملتهای اروپای بازیهایشان را برگزار کردند. در بین این تیم ها، برخی ها عملکرد جالب توجه و دور از انتظاری داشتند و توانستند به عنوان سورپرایز رقابتها ظاهر شوند که در گزارش قبلی به بررسی این تیمها پرداختیم.

در این گزارش قصد داریم به تیمهایی که عملکردی قدرتمندانه داشتند و توانستند با اقتدار از سد حریفانشان عبور کنند بپردازیم:

تیم ملی اسپانیا ، گروه A4

بعد از عملکرد ناامید کننده لاروخا در رقابت های جام جهانی 2018 و ناکامی این تیم در رسیدن به مراحل نهایی جام جهانی، با روی کار آمدن لوئیس انریکه روی نیمکت مربیگری این تیم، حالا به نظر می رسد که ماتادورها به روزهای اوجشان بازگشته اند. شاگردان انریکه در دو بازی ابتدایی شان در لیگ ملتهای اروپا به دو برد ارزشمند دست یافتند. پیروزی 2-1 در ورزشگاه ومبلی مقابل تیم ملی انگلیس و گل باران کردن دروازه کرواسی، نایب قهرمان جام جهانی و پیروزی 0-6 مقابل این تیم. به علاوه باید به این نکته توجه کرد که نسل جوانی را در این تیم شاهد هستیم و آسنسیو و سائول توانستند در این بازی ها شایستگی هایشان را ثابت کنند. این طور به نظر می رسد که اسپانیا بعد از قهرمانی در یورو 2008 و 2012 و قهرمانی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، دوباره به روزهای خوبش بازگشته و حالا اسپانیا با یک بازی بیشتر از سوئیس، بلژیک و پرتغال، با متد محاسباتی جدید یوفا، در صدر رنکینگ یوفا قرار گرفته است.

تیم ملی روسیه، گروه B2

نمایش قابل قبول روسیه در جام جهانی 2018 به عنوان میزبان این تورنمنت، باعث شد تا توجه ها به این تیم بیشتر شود. روسیه در اولین دیدارش در لیگ ملتهای اروپا، 2-1 از سد ترکیه عبور کرد و این برد برای صدرنشینی شان در گروهشان کافی بود. بعد از این بازی، آنها در روستوف 1-5 جمهوری چک را شکست دادند تا اقتدارشان را به رخ دیگر تیمهای اروپایی بکشند.