اوکراین، فنلاند وبلغارستان، سورپرایزهای لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

اوکراین، فنلاند وبلغارستان، سورپرایزهای لیگ ملتهای اروپا تا به اینجا

سایت رسمی فوتبالی- اولین دوره از رقابت های لیگ ملت های اروپا چند روز پیش استارت خورد و تیمها در قالب گروه هایی که در آن جای گرفته بودند، بازی های خود را برگزار کردند.

بااتمام رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه، فوتبال دوستان در انتظار آغاز تورنمنت دیگری بودندو این بار برای تماشای بازیهای جذاب ملی، مجبور نبودند که تا برگزاری رقابتهای یورو یا مقدماتی جام جهانی صبر کنند، چرا که لیگ ملتهای اروپا، پانورامای فوتبال ملی اروپا را تحت تاثیر خود قرار داد. دیدارهایی رسمی که با برگزاری آنها می توان سطح تیمهای ملی مختلف اروپایی را مورد آنالیز قرار داد. در این گزارش قصد داریم تا به بررسی سورپرایزهای لیگ ملت های اروپا تا به اینجای برگزاری رقابت ها بپردازیم:

اوکراین و بوسنی وهرزگووین در گروه های B1 و B3

تیمهای ملی اوکراین و بوسنی و هرزگووین کارشان دراین تورنمنت را با برد آغاز کردند. اوکراین موفق شد تا با نتیجه 2-1 در خانه جمهوری چک به پیروزی برسد و بوسنی هم در دیداری خارج از خانه 2-1 ایرلند شمالی را شکست داد. پس از آن، هردوی این تیمها در بازی دومشان در خانه توانستند مقابل اسلوواکی واتریش به برد 0-1 دست بیابند.

فنلاند، گروه C2

این تیم که کارش در لیگ ملتهای اروپا را در گلدان 3 و در لیگ C آغاز کرد، از دو بازی خود، هر شش امتیاز ممکن را کسب کرده. آنها در ابتدا 0-1 استونی را شکست دادند و بعد 0-1 از سد مجارستان عبور کردند.

بلغارستان، گروه C3

یکی دیگر از تیمهای لیگ C که درابتدا قوی ترین تیم گروهش به حساب نمی آمد، ولی آنها هم دو برد متوالی کسب کرده اند و ابتدا 2-1 اسلوونی را شکست دادند وپس از آن 0-1 نروژ را بردند.

لوگزامبورگ گروه D2

ایده اصلی ایجاد لیگ ملتهای اروپا این بود که تیمهایی مثل لوگزامبورگ بتوانند در دیدارهایی رسمی مقابل تیمهایی درسطح خودشان به میدان بروند وخودی نشان دهند. لوگزامبورگ هم در هردوبازی گروهی اش به پیروزی رسیده؛ آنها 0-4 مولداوی را شکست دادند و سپس 3-0 سن مارینورا بردند واین حکایت از آمادگی بالای این تیم دارد. بازی بعدی لوگزامبورگ مقابل بلاروس است وخیلی ها لوگزامبورگ را مدعی اصلی صعود از گروهش می دانند.

کوزوو، گروه D3

جوان ترین تیم یوفا که درسال 2016 به عضویت این اتحادیه درآمد، اگرچه یکی از ضعیف ترین تیمهای یوفا به حساب می آید (تیم پنجاه و سوم در بین 55 تیم یوفا) ولی شروع خوبی در این رقابتها داشته: تساوی 0-0 مقابل آذربایجان و برد 0-2 مقابل جزایر فارو