درخواست رسمی اسپانیا برای میزبانی جام جهانی 2030

درخواست رسمی اسپانیا برای میزبانی جام جهانی 2030

سایت رسمی فوتبالی - اسپانیا می خواهد دوباره برای میزبانی جام جهانی درخواست بدهد و به همین خاطر لوئیز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز با پدرو سانچز نخست وزیر این کشور و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا دیدار کرد.

به گزارش فوتبالی، اسپانیا که در سالهای اخیر در تلاش هایش برای میزبانی جام جهانی شکست خورده حالا در تلاش است تا برای میزبانی جام جهانی 2030 تلاش بدهد. در حال حاضر مشخص نیست که اسپانیا می خواهد به صورت مشترک با مراکش و پرتغال درخواست میزبانی بدهد یا به تنهایی میزبانی مسابقات را به عهده بگیرد. در حال حاضر احتمال میزبانی مشترک بیشتر است چرا که اسپانیا تصور می کند که با این تصمیم شانس بیشتری برای میزبانی خواهد داشت. 

اینفانتینو برای دومین بار در دو ماه اخیر به اسپانیا سفر کرده است. وی در روز 24 ژولای نیز برای حضور در مجمع سالانه فدراسیون فوتبال اسپانیا به این کشور سفر کرده بود که در آن جلسه الکساندر چفرین رئیس یوفا نیز حضور داشت. 

اسپانیا تا کنون فقط یک بار در سال 1982 میزبانی جام جهانی را به عهده داشت که فینال ان مسابقات در سانتیاگو برنابئو برگزار شد. در سال 2020 نیز شهر بیلبائو یکی از سیزده شهر میزبان مسابقات جام جهانی بوده است. 

جام جهانی 2022 در قطر برگزار خواهد شد و سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا نیز میزبان مسابقات 2026 خواهند بود.