تغییر قدرت در تیم ملی اسپانیا؛ از بارسلونا به رئال مادرید

تغییر قدرت در تیم ملی اسپانیا؛ از بارسلونا به رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی - لوییس انریکه پس از پیروزی 6 - 0 برابر کرواسی تایید کرد که استخوان بندی اصلی تیم را به خوبی شناخته و یک تغییر قدرت قابل توجه از بارسلونا به رئال مادرید در تیم ملی اسپانیا به وجود آمده است. 

به گزارش فوتبالی، از آخرین باری که رئال مادرید مانند بازی برابر کرواسی 6 بازیکن در ترکیب تیم ملی اسپانیا داشت 16 سال گذشته است. این در حالی است که تیم بارسلونا که بازیکنانش شاکله اصلی تیم اسپانیا در دوران طلایی خود بودند در بازی شب گذشته تنها سرجیو بوسکتس را در ترکیب اصلی اسپانیا داشت. در فینال جام جهانی 2010، دلبوسکه شش بازیکن بارسلونا شامل پویول، پیکه، بوسکتس، ژاوی، اینیستا و پدرو را در ترکیب اسپانیا قرار دارد. این در حالی بود که ویا نیز که به تازگی از والنسیا به این تیم پیوسته بود بین 11 بازیکن اصلی حضور داشت. بیشترین تعداد حضور بازیکنان بارسا در ترکیب تیم ملی اسپانیا دیدار دوستانه برابر اروگوئه در سال 2013 بود که 7 بازیکن بارسا در ترکیب ثابت حضور داشتند و در مقاطعی در بازی 9 بازیکن به صورت همزمان برای اسپانیا بازی می کردند. 

قدرت بارسلونا در تیم ملی کم کم رو به افول رفت. اخیرا پیکه و اینیستا از تیم ملی خداحافظی کردند و یوردی آلبا نیز جایگاه خود را در این تیم از دست داد. این در حالی بود که ایسکو، کارواخال، ناچو، آسنسیو و لوکاس وازکز از رئال مادرید به تیم ملی اسپانیا اضافه شدند تا این باشگاه وزن بیشتری در رختکن تیم ملی در اختیار داشته باشد. در جام جهانی 2018 روسیه، رئال مادرید 6 نماینده در بین بازیکنان تیم ملی اسپانیا داشت.