کشف جدید از لالیگا: مهاجم سلتاویگو با اصالت ایرانی

کشف جدید از لالیگا: مهاجم سلتاویگو با اصالت ایرانی

سایت رسمی فوتبالی - این گزارش، حاوی خبر خوبی برای کارلوس کی‌روش است، برای او که همیشه دنبال استفاده از تمام داشته‌های فوتبال ایران بوده. به خصوص در میان لژیونرها و بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند. بعد از رضا قوچان‌نژاد، ویلیام آتشکده، امید نظری، مهرداد بیت‌آشور، دنیل داوری و اشکان دژاگه که با تلاش کی‌روش پیراهن تیم ملی ایران را پوشیدند و در تورنمنت‌های مختلف بازی کردند، حالا نامی جدید به نام‌های قبلی اضافه شده است. بازیکنی به نام دنیس یرای اکرت.

اکرت متولد 9 ژانویه 1997 است. از مادری اسپانیایی و پدری ایرانی-آلمانی. این مهاجم 21 ساله و 183 سانتی‌متری، فوتبال حرفه‌ای را در تیم جوانان بوریسیا مونشن‌گلادباخ آغاز کرده و در دو فصل برای این تیم 27 گل به ثمر رسانده. آماری که باعث شد او به تیم دوم این باشگاه برود و در 17 سالگی بازی در کنار بازیکنان بزرگسال را تجربه کند. اکرت که در تیم‌های پایه کلن و آلمانیا‌ آخن نیز سابقه بازی دارد، به دلیل اصالت اسپانیایی مادرش، به این کشور کوچ کرد و پیراهن تیم دوم سلتاویگو را پوشید. باشگاهی که تیم اصلی‌اش در لالیگا حضور داشت.

ماحصل تلاش اکرت در تیم دوم سلتا، انجام 40 بازی، 2460 دقیقه حضور در زمین و به ثمر رساندن 8 گل در سطح سوم فوتبال باشگاهی در اسپانیا بود. آماری که باعث شد او توسط سرمربی تیم اصلی سلتا به تمرین فراخوانده شود و یک بار در فصل 2018-2017 روی نیمکت این تیم بنشیند. اتفاقی که در 20 سالگی و تنها با یک فصل بازی برای تیم دوم سلتا، برای اکرت یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد.

برای فصل جدید، آنتونیو ماتیجویچ آرژانتینی تصمیم گرفت از اکرت در تیم اصلی سلتاویگو استفاده کند. تیمی که در لالیگا شرایط مناسبی را تجربه می‌کند. سلتاویگو از 3 بازی ابتدایی خود، 2 برد و یک تساوی به دست آورده و بعد از بارسلونا و رئال‌مادرید 9 امتیازی در رده سوم جدول ایستاده. عنوانی که اگر تا پایان فصل حفظ شود، بزرگ‌ترین موفقیت سلتا در تمام سال‌های اخیر خواهد بود.

دنیس اکرت در هر 3 بازی سلتا روی نیمکت نشسته و البته در 2 تا از آن‌ها فرصت کوتاهی برای عرض اندام پیدا کرده. او هفته اول و مقابل اسپانیول، در دقیقه 1+90 جانشین ماکسیمیلیانو گومز اروگوئه‌ای شد. بازی حساسی که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در بازی هفته دوم و مقابل لوانته نیز مشابه همین اتفاق رخ داد. اکرت در دقیقه 90 جای گومز را گرفت اما فرصتی نداشت تا دست به کار بزرگی بزند. این بازی را سلتا با نتیجه 2 بر یک از لوانته برد.

برای بازی سوم و مقابل تیم قدرتمند و مدعی اتلتیکومادرید، فرصت بازی به اکرت نرسید. این مهاجم 21 ساله 90 دقیقه روی نیمکت نشست و فقط بازی را تماشا کرد. اسکرت البته هم‌زمان برای تیم دوم سلتا هم بازی کرده و در 2 بازی یک گل به ثمر رسانده است.

نکته جالب درباره دنیس اکرت، پروفایل او در اینستاگرام است. او در پروفایل خود از پرچم کشورهای اسپانیا و آلمان استفاده کرده. پرچم اسپانیا به دلیل تولد مادرش در گالیسیا و آلمان به دلیل حضور پدرش در کلن. او البته پرچم ایران را نیز در پروفایل خود قرار داده. پرچمی که کنار آن از کلمه انگلیسی ROOTS  به معنی ریشه استفاده کرده.

با توجه به علاقه ویژه کارلوس کی‌روش به بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی می‌کنند، دنیس اکرت هم می‌تواند گزینه بعدی او برای بازی در تیم ملی ایران باشد. بخصوص که اکرت در لالیگا حضور دارد و در لیگی معتبر- هر چند کوتاه- بازی می‌کند. اکرت با قرار دادن پرچم ایران در پروفایل اینستاگرام خود، پیغام ویژه‌ای برای کی‌روش فرستاده، پیغامی چون علاقه او به حضور در تیم ملی ایران.

با توجه به خداحافظی رضا قوچان‌نژاد از تیم ملی، دنیس اکرت می‌تواند گزینه جدید کارلوس کی‌روش برای حضور در خط حمله ایران باشد. مهاجمی که در بن به دنیا آمده اما با توجه به اینکه بعید است به تیم ملی آلمان یا اسپانیا دعوت شود، بدش نمی‌آید بخت خود را در ایران آزمایش کند. اتفاقی که وقوع آن خیلی هم بعید نیست. وقتی بازیکنانی از لیگ کرواسی و سوئد در تیم ملی حضور دارند، دعوت از یک مهاجم لالیگایی به هیچ وجه اتفاق عجیبی نخواهد بود.