رایزنی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در نیویورک

رایزنی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در نیویورک

سایت رسمی فوتبالی- خائومه رورس، یکی از بانیان شرکت مدیا پرو در گفت و گو با برنامه «ال ماتی» رادیو کاتالونیا اعلام کرد که در حال رایزنی و مذاکره برای برگزاری یکی از بازی های فینال لیگ قهرمانان اروپا در خارج از قاره اروپا است. او در نظر دارد تا فینال یکی از ادوار لیگ قهرمانان اروپا را به شهر نیویورک آمریکا ببرد.

آقای رورس در گفت و گو با رادیوی دولتی کاتالونیا گفت:« در حال مذاکره هستیم تا در آینده یکی از فینال های لیگ قهرمانان اروپا را در نیویورک برگزار کنیم.»

آقای رورس در عین حال از توافق حاصل شده توسط مسئولان لالیگا برای برگزاری یکی از مسابقات لیگ اسپانیا در آمریکا ابراز رضایت و خوشنودی کرد و درمورد احتمال برگزاری بازی خیرونا- بارسلونا در آمریکا صحبت نمود:« این اتفاق مثبتی است؛ به ویژه برای باشگاه خیرونا که به تازگی به لالیگا آمده. این کمک می کند تا رقابت های لالیگا منسجم تر شود. مدتهاست که روی این پروژه کار می شود. بدین ترتیب و در صورت تحقق این اتفاق، در طول پانزده روز همه دنیای فوتبال در مورد خیرونا صحبت خواهند کرد.»

در حال حاضر میزبان بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا برای فصول 9-2018 و 20-2019 تعیین شده است. فینال رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا (فصل 19-2018) در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید، یعنی ورزشگاه اختصاصی باشگاه اتلتیکو مادرید  برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری این مسابقه روز اول ژوئن سال 2019 مشخص شده است. میزبان فینال دوره بعدی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول خواهد بود.

فینال فصل گذشته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم رئال مادرید و لیورپول نیز در ورزشگاه المپیک شهر کیف برگزار شد که در آن بازی رئال مادرید موفق شد تا با نتیجه 1-3 از سد حریف انگلیسی اش عبور کند.