خلاقیت به سبک انگلیسی؛ پخش سیاه-سفید بازی دوستانه انگلیس- سوئیس

خلاقیت به سبک انگلیسی؛ پخش سیاه-سفید بازی دوستانه انگلیس- سوئیس

سایت رسمی فوتبالی- دوشنبه شب دو تیم سوئیس و انگلیس در دیداری دوستانه در شهر لستر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نکته جالب توجه این بازی اینجاست که این بازی با سبک و سیاق متفاوتی آغاز خواهد شد. 

به لطف خلاقیت مسئولان فدراسیون فوتبال انگلیس، 25 ثانیه ابتدایی این دیدار دوستانه به صورت سیاه و سفید پخش خواهدشد. دلیل این تصمیم هم جشن گرفتن بیست و پنجمین سالگرد Kick It Out، سازمانی است که درابتدا تمرکزش را روی مبارزه با نژادپرستی قرار داده بود ولی درحال حاضر علیه هرگونه تبعیضی در دنیای فوتبال مبارزه می کند.

پخش سیاه وسفید این مسابقه از زمانی که بازیکنان هردو تیم درآستانه ورود به زمین چمن هستند آغاز خواهد شد و در ثانیه بیست و ششم بازی به پایان خواهد رسید. به علاوه بازیکنان تیم ملی انگلیس تمرینات وارم آپشان را با برتن داشتن پیراهنی با شعار Kick It Out انجام خواهند داد.


آخرین بازی تیم ملی انگلیس که به صورت سیاه و سفید پخش شده بود، دیدار دوستانه این تیم مقابل مکزیک در ژوئن سال 1969 بود. اولین دیداری که به صورت رنگی از تلویزیونهای انگلیس پخش شد،چند ماه بعد و مصاف دو تیم لیورپول و وستهم بود. اولین بازی تیم ملی انگلیس هم که به صورت رنگی از تلویزیونی پخش شد، درجام جهانی سال بعد از آن، یعنی 1970 بود. 

استیو اسمیث، یکی مدیران اسکای اسپورتس هم با استقبال از این ایده، دراین باره گفته:« Kick It Out ، 25 سال است که نقشی اساسی در تغییر پانورامای فوتبال انگلیس ایفا می کند. ما خوشحال می شویم تا بتوانیم در جشن گرفتن این لحظه خاص و ویژه ، آن هم به شیوه ای استثنایی سهیم باشیم.» 

برای برخی از هواداران فوتبال این اولین باری خواهد بود که یک بازی زنده را به صورت سیاه و سفید تماشا می کنند وبدین ترتیب می توانند حس پدربزرگها و مادربزرگهایشان را لمس کنند و تماشای فوتبال سیاه و سفید برای بزرگترها هم یادآوری خاطرات کودکی و جوانی شان است.

.