انتقاد آلمانی ها از گوندوغان

انتقاد آلمانی ها از گوندوغان

به گزارش "ورزش سه"، درحالی که فوتبال آلمان همچنان در شوک ناشی از حذف فاجعه‌بار تیم ملی این کشور از جام جهانی روسیه به سر می‌برد و در کنار آن، جنجال‌های ناشی از ماجرای اردوغان‌گیت در این کشور همچنان فروکش نکرده، ایلکای گوندوگان یکی از چهره‌های حاضر در جنجال اردوغان‌گیت امیدوار بود بتواند با نمایشی خوب در بازی دوستانه با پرو به بهبود رابطه‌اش با هواداران مانشافت کمک کند.
از زمان انتشار عکس‌های مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روزی نیست که این ماجرا در سپهر عمومی آلمان خبرساز نباشد. ماجرایی که به حذف مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان انجامید و با اتهام‌زنی‌های متقابل اوزیل و فدراسیون فوتبال آلمان به یک اتفاق پردامنه‌ی سیاسی تبدیل شد. ولی ایلکای گوندوگان، دیگر فوتبالیست ترک‌تبار تیم ملی آلمان از آغاز تصمیم گرفت در مسیری متفاوت با اوزیل حرکت کرده و از در تخاصم با فوتبال و جامعه‌ی آلمانی برنیاید.


به همین علت بود که گوندوگان بر خلاف اوزیل، خیلی زود موضع رسمی گرفت، عذرخواهی کرد و جایگاه خود را در تیم ملی آلمان از دست نداد. گوندوگان در جام جهانی روسیه هم با پیراهن مانشافت به میدان رفت و نمایش ضعیفی داشت اما با توجه به ضعف کلی در تیم ملی آلمان، کمتر کسی او را به طور ویژه سیبل انتقادها قرار داد.


اما جام جهانی که به پایان رسید، اوج‌گیری درگیری‌ لفظی بین اوزیل و فوتبال آلمان، ترکش‌هایی هم به سوی گوندوگان روانه کرد. تحریک شدن احساسات ملی‌‌گرایانه در آلمان، گوندوگان را به این نتیجه رساند که باید برای ترمیم رابطه‌اش با هواداران آلمانی تلاش کند. اولین بازی‌های رسمی مانشافت بعد از جام جهانی روسیه فرصت ایده‌آلی برای ستاره‌ی منچسترسیتی بود تا با انجام بازی‌هایی خوب، دل آلمانی‌ها را بدست آورد. اما گوندوگان دیروز در بازی دوستانه مقابل پرو نمایشی ضعیف داشت تا بار دیگر در آلمان داغ‌ها را تازه کرده و مورد انتقاد قرار گیرد.


هواداران آلمانی در شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد به بازی تیم ملی‌شان، بازی‌ای که حتی یواخیم لوو اعتراف کرد با یک گل شانسی به سود مانشافت به پایان رسید، توجه خود را به گوندوگان معطوف کرده و از او خواستند مثل اوزیل از تیم ملی خداحفظی کند. گوندوگان در یک پاتک در شبکه‌های اجتماعی با انتشار یک پست در توییتر نوشت:" از اینکه در مقابل یک رقیب قدرتمند پیروز شدیم خوشحالم". با اینکه کم کم از شدت انتقادها از گوندوگان کاسته شد ولی به نظر می‌رسد او برای ترمیم رابطه‌ی خود با هواداران ملی‌گراتر آلمانی به یک استراتژی جامع نیاز داشته باشد.