شروع انریکه در تیم ملی اسپانیا چگونه بود؟

شروع انریکه در تیم ملی اسپانیا چگونه بود؟

سایت رسمی فوتبالی - لوییس انریکه در اولین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا موفق شد تیم ملی انگلیس را شکست دهد. بازی تیم او رگه هایی از سبک مورد نظر این مربی را به همراه داشت هرچند هویت اسپانیا را که بیش از یک دهه برای حفظ آن تلاش کرده، از دست نداده بود. 

به گزارش فوتبالی، اسپانیا آغاز بسیاری خوبی در لیگ ملت های اروپا در ورزشگاه خانگی انگلیس داشت که موفق شده بود به نیمه نهایی جام جهانی برسد. اسپانیا موفق شد گل راشفورد را جبران کند و خصوصیات مورد نظر سرمربی را در زمین بازی به نمایش بگذارد. این بازی فراتر از یک برد برای اسپانیا بود و به نظر می رسد نشانه ای از آنچه در راه است، باشد. اسپانیا همچنان تمایل به تصاحب توپ و حرکت آن در سراسر زمین داشت اما همزمان سعی می کرد سریع تر به دروازه حریف برسد. بازیکنان وقتی توپ را از دست می دادند، به شدت تلاش می کردند که دوباره صاحب توپ شوند و پرس شدید را برای ضربه زدن به انگلیس در دستور کار خود قرار داده بودند. 

بازیکنی که سود زیادی از این تغییر سبک بازی برد، نیگز بود که در روسیه از او استفاده ای نشد. لوییس انریکه درباره این بازیکن گفت: " او کیفیت خوبی دارد. از نظر فیزیکی بسیار آماده است و از نظر ذهنی نیز قدرتمند است. او از نظر فنی خوب است و می تواند گل های بسیاری را به ثمر برساند. "

نیگز گل اول اسپانیا در بازی برابر انگلیس را به ثمر رساند

نیگز ویژگی های بسیاری به عنوان یک بازیکن دارد و از آن دست بازیکنانی است که مشابه اش در تیم اسپانیا وجود ندارد. او می تواند بازی مستقیم انجام دهد، به سرعت پیش برود و دروازه حریفان را باز کند. بازی برابر انگلیس شب خوبی برای داوید دخیا نیز بود. او دوران بسیار سختی را در طول جام جهانی در روسیه پشت سر گذاشت. مشکل او روانی بود و احتیاج زیادی به بازی هایی مانند آنچه در ویمبلی انجام شد، داشت. رودریگو نیز عملکرد درخشانی در بازی دیشب از خود نشان داد. آنها موفق شدند با همکاری مناسب و با برنامه ریزی دقیق علیرغم این که یک گل عقب افتاده بودند، پیروز از میدان خارج شوند.