پایان طلسم 67 ساله ویمبلی توسط اسپانیا

پایان طلسم 67 ساله ویمبلی توسط اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی - اسپانیا با پیروزی 2 - 1 شب گذشته به اولین تیمی تبدیل شد که موفق شد پس از 67 سال در ورزشگاه ویمبلی تیم ملی انگلیس را شکست دهد. 

به گزارش فوتبالی، گل های نیگز و رودریگو در برابر تک گل مارکوس راشفورد، اولین پیروزی لوییس انریکه در تیم ملی اسپانیا را به ارمغان آورد. آخرین شکست تیم ملی انگلیس در ورزشگاه ملی این کشور مربوط به باخت 3 - 2 برابر اسکاتلند در سال 1951 بود. همچنین تنها 10 بار انگلیس موفق به گلزنی در ویمبلی شده و پس از آن شکست را پذیرا شده است. این باخت همچنین اولین باخت گرت ساوت گیت در 12 بازی حضور او در ویمبلی به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس به شمار می رفت. پس از شکست برابر کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی و شکست برابر بلژیک در دیدار رده بندی آن رقابت ها، این سومین شکست متوالی انگلیس در بازی های رسمی بود. آخرین باری که چنین آماری برای سه شیرها رقم خورده بود 30 سال پیش بود که آنها هر سه بازی مرحله گروهی خود را در یورو 88 در آلمان واگذار کردند. در واقع علیرغم حضور انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی روسیه، آنها تنها یک بازی از 6 بازی اخیر خود را در 90 دقیقه بردند که بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 برابر سوئد بود که در شهر سامارای روسیه برگزار شد. 

تیم گرت ساوت گیت قصد دارد بار دیگر به فرم ایده آل خود در جام جهانی بازگردد. آنها روز سه شنبه در دیداری دوستانه در ورزشگاه کینگ پاور میزبان سوییس خواهند بود و بازی بعدی آنها در رقابت های لیگ ملت های اروپا در تاریخ 20 مهرماه برابر کرواسی برگزار خواهد شد.