اریک کانتونا: گواردیولا بهترین گزینه برای هدایت منچستریونایتد است

اریک کانتونا: گواردیولا بهترین گزینه برای هدایت منچستریونایتد است

سایت رسمی فوتبالی - اریک کانتونا، بازیکن اسطوره ای منچستریونایتد، با انتقاد شدید از مورینیو خواستار حضور پپ گواردیولا برای هدایت این تیم شد. 

به گزارش فوتبالی، مورینیو این فصل با توجه به باخت در دو بازی از چهار بازی ابتدایی فصل مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است. در همین حالا منچسترسیتی با پپ گواردیولا موفق شده در سه بازی از چهار بازی خود پیروز باشد و لیورپول، رقیب قدیمی منچستری ها، نیز با پیروزی در هر 4 بازی خود در صدر جدول رده بندی ایستاده است. شایعاتی مبنی بر حضور زین الدین زیدان به جای خوزه مورینیو روی نیمکت یونایتد شنیده می شود. زیدان پیش از این موفق شده بود رئال مادرید را برای سه فصل متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. 

اما کانتونا معتقد است که گواردیولا بهترین گزینه برای جانشینی مورینیو است که عملکردش انتقادات بسیاری را در پی داشته است. 

گواردیولا در بارسلونا تحت نظر کرایف بازی کرده و همه چیز را از او یاد گرفته است.

کانتونا روز یکشنبه به میل گفت: " این فصل خیلی خوب نبوده است. اما هنوز در ابتدای فصل هستیم و برای قضاوت زود است. منچستریونایتد باشگاه بزرگی است و همیشه بزرگ خواهد ماند. آنها می توانند قهرمان شوند، من می دانم که می توانند. اما با این سبک بازی؟ نه چندان خوب نیست. مربی آنها را مجبور می کند که به سبک اشتباهی بازی کنند. بازی آنها هیچ جذابیت و هیچ خلاقیتی ندارد. من مورینیو را دوست دارم. او شخصیت خوبی دارد اما نه برای یونایتد. آنها باید پپ گواردیولا را به عنوان مربی منچستر انتخاب می کردند. او باید آنجا باشد اما در حال انجام کارهای جادویی با باشگاهی دیگر است. باشگاهی که نمی خواهم نامش را ببرم. گوش کنید. من درباره منچسترسیتی شوخی کردم اما آنها فوتبال بی نظیری بازی می کنند. به همین دلیل فکر می کنم که گواردیولا باید در یونایتد باشد. او فرزند معنوی یوهان کرایف است. او در بارسلونا تحت نظر کرایف بازی کرده و همه چیز را از او یاد گرفته است. او تنها کسی است که باید در یونایتد باشد. "

کانتونا یک راه حل دیگر نیز برای سرمربی منچستریونایتد دارد. او اظهار داشت: " من هم دوست دارم مربی آنها باشم. اگر آنها با من تماس بگیرند، خواهم رفت و از این کار لذت می برم. آنها می دانند که من کجا هستم. پس از آن می توانیم یک بار دیگر فوتبال خلاقانه را به نمایش بگذاریم. این برای هواداران عالی است، مثل زمان الکس فرگوسن خواهد بود. او به بازیکنان اجازه می داد خلاق باشند و با هرکس مانند یک فرد مستقل رفتار می کرد. همه ما در کنار او احساس خاص بودن و دوست داشته شدن داشتیم. او همیشه ما را تحسین می کرد. او مرد و رهبر خوبی بود. "