اولین دوراهی پیش روی لوئیز انریکه: کپا یا دخئا؟

اولین دوراهی پیش روی لوئیز انریکه: کپا یا دخئا؟

سایت رسمی فوتبالی- زمانی که داوید دخئا در درون دروازه تیم ملی اسپانیا جانشین ایکر کاسیاس شد، کمتر کسی فکرش را می کرد که جایگاه او درترکیب اصلی ماتادورها تا مدتها به بحث وچالش کشیده شود.

اما حالا دوسال بعد از این اتفاق، شرایط کاملا تغییر کرده و بار دیگر بحث دوئل دروازه بانان در اردوی ماتادورها داغ شده است.

این اولین دوراهی بزرگ پیش روی لوئیز انریکه، سرمربی جدید اسپانیایی هاست و او باید خیلی شفاف موضعش را مشخص کند. جمعه هفته گذشته انریکه در صحبتهایی گفت:«سه دروازه بان بزرگ در تیمم دارم. آنها را خودم انتخاب کردم واز آنها راضی ام. به زودی خواهید دید که کدام دروازه بان درترکیب اصلی قرار می گیرد.»

از زمانی که دخئا به جای کاسیاس در درون دروازه لاروخا قرار گرفت، همه فکر می کردند که برای مدتی طولانی او را در این پست خواهیم دید اما بعد از اتفاقاتی که در جام جهانی روسیه رخ داد وعملکرد پرحرف وحدیث دخئا در درون دروازه ماتادورها، حالا این بحث مجددا داغ شده ودرعین حال کپا هم نشان داده که در حد واندازه های دروازه بان یونایتد است.

تا قبل از آنکه سران چلسی با رقم 80 میلیون یورویی کپا را به خدمت بگیرند، کسانی که شاهد تمرینات این دروازه بان جوان دراردوی اسپانیا در خاک روسیه بودند، متوجه شدند که او آماده نبرد با دخئا برای حضور در درون دروازه ماتادورهاست ونمایش کابوس وار دخئا در جام جهانی، باعث شد تا این دوئل سریعتر استارت بخورد.

اشتباه دخئا در بازی با پرتغال اشتباهی فراموش نشدنی بود و همان زمان هم درخواستهایی مبنی بر خروج دخئا از ترکیب اصلی و استفاده از دروازه بان دوم تیم مطرح شد. درجریان جام جهانی 10 تا 11 شوتی که به سمت دروازه دخئا زده شد درون دروازه جای گرفت واین با عملکرد درخشان او در درون دروازه ماتادورها در سالهای اخیر فاصله زیادی داشت.

اما حالا کپا امیدوار است که در بازی تیمش مقابل انگلیس در ورزشگاه ومبلی بتواند با کنار زدن دخئا دروازه بان ماتادورها باشد. و دخئا هم امیدهای زیادی دارد تا با جلب اعتماد لوئیز انریکه بتواند برای جبران اشتباهات قبلی اش کوشیده وجایگاهش در ترکیب اصلی لاروخا را حفظ کند.

اما عملکرد دو دروازه بان در شروع فصل جاری هم برگ برنده ای برای کپاست. او درترکیب چلسی به مراتب بهتر از دخئا در یونایتد ظاهر شده. دخئا با دریافت 7 گل در 4بازی ابتدایی لیگ برتر، بدترین آمارش از زمان حضور در فوتبال انگلیس را داشته ولی کپا در 4بازی ابتدایی چلسی تنها 3 گل دریافت کرده.

حالا تصمیم با لوئیز انریکه است. او امشب و در بازی لاروخا مقابل  انگلیس در ورزشگاه ومبلی، در لیگ ملتهای اروپا، حرف نهایی را خواهد زد و این اولین دوراهی بزرگ پیش روی سرمربی جوان و جنگجوی اسپانیایی هاست.


*دخئا  در 33بازی ملی در درون دروازه اسپانیا قرار گرفته و در16 بازی کلین شیت کرده؛ در 4 بازی ابتدایی این فصل لیگ برتر، او 7 گل خورده

*کپا تنها یک بازی ملی با پیراهن تیم ملی اسپانیا برگزار کره و در4بازی ابتدایی تیمش در لیگ برتر 7 مهار داشته