با موافقت خیرونا؛ احتمال برگزاری بازی خیرونا- بارسا در لالیگا درخاک آمریکا

با موافقت خیرونا؛ احتمال برگزاری بازی خیرونا- بارسا در لالیگا درخاک آمریکا

سایت رسمی فوتبالی- مسئولان باشگاه خیرونای اسپانیا به درخواست مقامات لالیگا برای رویارویی این تیم با بارسلونا در خاک آمریکا پاسخ مثبت دادند و اعلام کردند که این فرصت خوبی برای افزایش محبوبیت باشگاه و شهرشان است.

مسئولان برگزاری رقابتهای لالیگا در اواسط ماه آگوست اعلام کردند که به دنبال آن هستند تا در پی همکاری با کمپانی ورزشی و رسانه ای رلونت، برای اولین بار یکی  از بازیهای لیگ اسپانیا را در خاک آمریکا برگزار کنند. البته این ایده مخالفان زیادی هم داشت. از جمله اتحادیه فوتبالیستهای اسپانیایی، مسئولان برگزاری لیگ را به سودجویی متهم کردند. داوید آگانسو، بازیکن سابق تیم ملی زیر21 ساله های اسپانیا ومحصول آکادمی جوانان رئال مادرید مسئولان برگزاری لالیگا را متهم کرد که قصد دارند تا از فوتبالیستها به عنوان پول استفاده کنند.

درصورت تائید برگزاری یکی از بازیهای لالیگا  در خاک آمریکا، برخی از بازیکنان فوتبال شاغل دراسپانیا تهدید به اعتصاب کرده اند.

حالا باشگاه خیرونا با انتشار بیانیه ای رسمی، موافقتش را برای برگزاری بازی شان با بارسلونا در خاک آمریکا اعلام کرده است. دراین بیانیه می خوانیم:«سران باشگاه خیرونا تائید می کنند که درخواستی از سوی مقامات برگزاری لالیگا دریافت کرده اند ودرحال همکاری با مسئولان لالیگا و بارسلونا در این رابطه هستند. البته هیچ تائید رسمی مبنی بر برگزاری این بازی در میامی هنوز اعلام نشده است. سران باشگاه این درخواست را پذیرفته اند؛چون  بر این باورند که این فرصت فوق العاده ای برای رشد و پیشرفت ، نه تنها برای باشگاه خیرونا، بلکه برای شهر و قلمرو این منطقه است. حدودا سه سال پیش بود که باشگاه خیرونا با زوال می جنگید و حالا هدف اصلی ما این است که حضورمان در لالیگا را ثبات ببخشیم. این اقدام می تواند گام مثبت دیگری در راستای تحقق ایده ما برای رقابت در سطح الیت فوتبال باشد.»

پیش از این قرار بود بازی خانگی خیرونا مقابل بارسلونا در روز 26 ژانویه برگزار شود ولی درصورت برگزاری این بازی در خاک آمریکا ممکن است زمان این مسابقه دستخوش تغییراتی شود.