ژیرو: توپ طلا یا باید به یک فرانسوی برسد ویا مودریچ

ژیرو: توپ طلا یا باید به یک فرانسوی برسد ویا مودریچ

سایت رسمی فوتبالی- روز دوشنبه بود که فیفا لیست سه نامزد نهایی دریافت جایزه "بست" را منتشر کرد وبدین ترتیب کریستیانو رونالدو، محمدصلاح و مودریچ شانس فتح این جایزه را خواهند داشت. در این میان خیلی ها از قرار نگرفتن نام لیونل مسی در لیست حیرت زده شدند و بسیاری از منتقدان هم براین باور بودند که می بایست دست کم نام یک بازیکن فرانسوی درجمع 3نامزد نهایی به چشم می خورد و بازیکنانی مثل آنتوان گریزمن و یا کیلیان ام باپه را به خاطر قهرمانی با فرانسه در روسیه و البته فصل درخشانی که پشت سرگذاشتند، شایسته حضور درجمع نامزدهای نهایی می دانستند. 

اولیویه ژیرو ستاره فرانسوی دنیای فوتبال هم از جمله افرادی بود که با دیدن نام 3نامزد نهایی دریافت جایزه حیرت زده شد. او حس می کند که جوایز فیفا هیچ ارتباطی با فوتبال ندارد. ژیرو در گفتگو با لوپاریزین گفت:« خیلی تعجب آور است ولی راستش را بخواهید، من هیچ اهمیتی به این جایزه نمی دهم و تنها جایزه توپ طلا برایم جالب ومهم است.»

ژیرو ادامه داد:« برنده توپ طلا باید یا یک بازیکن فرانسوی باشد ویا لوکا مودریچ .اگرقرار بود من رای بدهم، می دانستم که باید به کدامیک از هم تیمی هایم رای بدهم.ولی به شما نمی گویم.»

ام باپه در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و با نمایشهای خیره کننده اش، نگاه های زیادی را معطوف خود کرد.به ویژه در شبی که توانست در برد 3-4 تیم ملی کشورش مقابل آرژانتین، دو گل زیبا به ثمر برساند.از نظر ژیرو، ام باپه بهترین بازیکن بامهارت نوجوانی است که بعد از تیری آنری دیده:«چطور می توانم از نمایش های حیرت آور پی درپی ام باپه سورپرایز نشوم.او با مهارت وبلوغی که دارد فوق العاده است. حالا سوال این است که او کجا متوقف می شود؟من هیچ وقت هیچ پسربچه ای در سن او را با این قدرت ندیده ام.. شاید آخرین بار تیری آنری بود.»