کروس:حرفهای اوزیل ربطی به تیم آلمان ندارد؛ تیم ما الگوی جامعه است

کروس:حرفهای اوزیل ربطی به تیم آلمان ندارد؛ تیم ما الگوی جامعه است

سایت رسمی فوتبالی- تونی کروس ستاره آلمانی رئال مادرید در صحبتهایی اتهام اوزیل به فدراسیون فوتبال آلمان مبنی بر نژادپرست بودن را رد کرده و درعین حال تاکید کرد که تیم ملی آلمان سالهاست ثابت کرده که الگوی مناسبی برای تمام جامعه است.

این درحالی است که اوزیل در ماه جولای با اعلام خبر خداحافظی اش از تیم ژرمن ها، رینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان را به تبعیض و بی کفایتی متهم کرد. او با انتشار نامه ای یادآوری کرد که حس می کند که عملکرد ضعیف تیم ملی آلمان در جام جهانی روسیه را به گردن او و دیدارش با رجب طیب اردوغان انداخته اند.

بعد از انتشار این نامه، تنها افراد معدودی به حمایت از اوزیل برخاستند که از جمله این افراد می توان به ایلکای گوندوگان اشاره کرد. حالا تونی کروس از مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان دفاع کرده و صحبت های اوزیل را بی معنا خوانده. کروس در این رابطه گفته:« فکر می کنم که این صحبت ها هیچ ارتباطی به فوتبال آلمان ندارد. ما سالها برخلاف آنچه اوزیل مطرح کرده را ثابت کرده ایم. این یک مورد شخصی است؛ یک مورد خاص که چند هفته پیش نظرم را درموردش مطرح کردم. من شخصا اتهام نژادپرستی علیه فدراسیون فوتبال آلمان و رئیس این فدراسیون را رد می کنم.»

کروس ادامه داد:«فکر می کنم که سالهاست خلاف این را ثابت کرده ایم. ما به عنوان تیم ملی، الگوی بزرگی برای تمام جامعه هستیم تا نشان دهیم که چطور اتحاد، به نتیجه می رسد. بازیکنان از فرهنگهای مختلف به اردوی ما آمدند و درکنار هم یک تیم را تشکیل دادیم.»

آخرین بازی تیم ملی آلمان، باخت 0-2 آنها مقابل کره جنوبی در کازان و در جریان رقابتهای جام جهانی بود که منجر به حذف زودهنگام ژرمنها از گردونه رقابتها گردید. حالا لو و شاگردانش، خود را برای رویارویی با تیم ملی فرانسه که پنجشنبه شب برگزار می شود آماده می کنند.