مک منمن: ام باپه جانشین ایده آل کریس بود؛ اما پرس نیمار را می خواست

مک منمن: ام باپه جانشین ایده آل کریس بود؛ اما پرس نیمار را می خواست

سایت رسمی فوتبالی- استیو مک منمن براین باور است که گزینه مناسب رئال مادرید این بود که به جای تلاش برای جذب نیمار، برای خرید کیلیان ام باپه دست به کار می شد؛ اما بنا به گفته او، فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادریدی ترجیح می داد تا ستاره برزیلی را به تیمش بیاورد.

بعد از جدایی رونالدو از رئال مادرید و پیوستن به یوونتوس با قراردادی 100 میلیون یورویی، جای خالی بزرگی در رختکن تیم مادریدی ایجاد شد و خیلی ها براین باور بودند که کهکشانی ها بلافاصله جای خالی او را با جذب بازیکن بزرگی مثل نیمار، ام باپه ویا ادن ازارد پرخواهند کرد.

اما این اتفاق رخ نداد و رئالی ها در بازار، ستاره بزرگی را به خدمت نگرفتند و درنهایت تصمیم به جذب ماریانو دیاس از لیون گرفتند. البته این به معنای ناامیدی کهکشانی ها از جذب بازیکنانی مثل نیمار و ام باپه نیست. حالا استیو مک منمن اسطوره سابق دنیای فوتبال گفته که ام باپه می توانست گزینه بهتری برای مادریدی ها باشد. او در گفتگو با گل دات کام دراین رابطه گفته:« اگر نیمار به رئال برود، شرایط سخت خواهد شد؛ چرا که او قبلابرای بارسا بازی می کرده؛ اما می دانم که پرس خیلی او را می خواست. ولی وقتی به دنبال یک ستاره قابل اتکا برای ده سال آینده در تیمت هستی، فکر می کنم باید به فکر جذب بازیکنی مثل ام باپه باشی. او فقط 19 سال دارد و یک ستاره نوظهور است.»

مک منمن ادامه داد:«اگر قرار بود من انتخاب کنم، با نگاهی به آینده، قطعا ام باپه را به عنوان جانشین ایده آلی برای کریس رونالدو به خدمت می گرفتم.»

اما درشرایط فعلی مک منمن انتظار دارد که گرث بیل و بنزما، بار مسئولیت تیم را روی دوش بکشند:«بازیکنانی مثل بیل و بنزما هستند که نقشی بزرگتر ومهمتر از فصول قبل ایفا خواهند کرد. فکر می کنم بیل لیدر تیم درامور تهاجمی خواهم بود.فشار بیشتر خواهد بود؛ چه برای بیل و چه برای بنزما، آسنسیو و حتی ماریانو»

مادریدی ها به جای یک خرید پرآوازه و نجومی، علاوه بر دیاس، تیبائو کورتوا و آلوارو اودریوزولا را به برنابئو بردند و مک منمن معتقد است که سیاست توزیع سرمایه برای تقویت تیم دربخشهای مختلف ایده خوبی است:« رئال تابستان امسال خیلی خرج کرد ولی جای رونالدو را با یک سوپراستار دیگر پرنکرد. آنها کورتوا، ماریانو و وینیسویس را به تیمشان بردند. من هیچ مشکلی با این سیاستشان درنقل و انتقالات ندارم.نمی توان هرفصل کلی هزینه کرد.باید بازیکن جوان خرید واورا تبدیل به بازیکن بهتری کرد. شاید اینکه رئال یک سوپراستار نخریده، باعث شود که خیلی ها این را یک اتفاق منفی ببیند ولی این کاری است که آنها در سالهای اخیر انجام داده اند و قهرمان هم مانده اند. پس من هیچ مشکلی با سیاستشان درنقل وانتقالات ندارم.»