لینکر: هرکسی که درک فوتبالی دارد، نمی تواند مسی را درجمع 3بازیکن برتر قرار ندهد

لینکر: هرکسی که درک فوتبالی دارد، نمی تواند مسی را درجمع 3بازیکن برتر قرار ندهد

سایت رسمی فوتبالی- اکثر افرادی که برای انتخاب برنده جایزه بهترین بازیکن فیفا رای دادند، براین باورند که لیونل مسی در جمع 3بازیکن برتر دنیای فوتبال در 12 ماه اخیر جایی ندارد.

اما گری لینکر اسطوره دنیای فوتبال از قرار نگرفتن لئو مسی در جمع 3 بازیکن برتر سال گذشته دنیای فوتبال حیرت زده شده واعتقاد دارد:« هیچ یک از کسانی که درکی از فوتبال دارند، نمی توانند نام مسی را از جمع 3 بازیکن برتر دنیا خط بزنند.»

اسطوره سابق تیم ملی انگلیس درتوضیح صحبتش گفت:« بارسلونا فصل گذشته به لطف مسی بود که توانست به جامهای دوگانه برسد.» 

اما حالا اینطور به نظر می رسد که گویا درخشش باثبات در طول فصل، آنچنان مدنظر قرار نمی گیرد. چرا که تنها دراین شرایط می توان نام مسی را درجمع 3بازیکن برتر سال ندید. اکثریت رای دهندگان حذف بارسلونا در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد ناامیدکننده آرژآنتین درجام جهانی را از جمله دلایلی برای قرارندادن نام مسی در لیست آرایشان می بینند. 

حذف زودهنگام آلبی سلسته از رقابتهای جام جهانی باعث شد تا جایگاه مسی به عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال زیرسوال برود و همین باعث شده تا خیلی ها به دفاع از او برخیزند. رونالدینیو اسطوره سابقه بارسلونا و تیم ملی برزیل اخیرا درگفتگو با اسپورت گفت:« مسی بهترین بازیکن تاریخ است و تردیدی در این نیست. هیچ کسی موفق به انجام کارهایی که مسی انجام داده، نشده است.»

اما خیلی ها هم براین باورند که نمی توان مسی را یک لیدر تمام عیار دانست؛ چرا که نتوانسته آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی برساند.

با جدایی اینیستا از بارسا، مسی به انتخاب سرمربی تیمش، کاپیتان آبی اناری ها شد وتوانست بارسا را به قهرمانی دوگانه برساند. آن هم درشرایطی که خیلی ها بارسای فصل پیش را ضعیف ترین بارسلونای سالهای اخیر می دانستند که با جدایی نیمار وعملکرد پرفراز ونشیب عثمان دمبله و بازیکنانی مثل پاکو آلکاسر و آندره گومز که درخشش خاصی نداشتند، توانست فصل را با فتح دوجام به پایان ببرد و همه اینها به لطف بازیکنی به نام مسی بود.

مسی نه تنها بهترین بازیکن فصل گذشته لالیگا لقب گرفت بلکه از نظر آماری هم در بین 5 لیگ برتر فوتبال اروپا، بهترین بازیکن بود. زدن 34 گل درلالیگا باعث شد تا او کفش طلای اروپا را فتح کند ومجموعا فصل را با زدن 45 گل به پایان برد ودرجایگاهی بالاتر از کریس رونالدو و محمد صلاح (با44 گل) قرار گرفت.

اگرچه ناعادلانه است از مودریچ توقع داشت تا تعداد گلها یا پاس گلهایش نزدیک به مسی باشد ولی قرار نگرفتن مسی در جمع 3بازیکن برتر دنیا هم به همین اندازه بی عدالتی است.