نگاهی به جذاب‌ترین بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا؛ از آلمان-فرانسه تا انگلیس-اسپانیا

نگاهی به جذاب‌ترین بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا؛ از آلمان-فرانسه تا انگلیس-اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی -تورنمنت تازه تاسیس لیگ ملت های اروپا از پنجشنبه آغاز می شود. یوفا از این فصل تصمیم گرفت برای جذاب کردن روزهای فیفادی، تورنمنتی را در نظر بگیرد. در این تورنمنت تازه تاسیس، تیم های اروپایی بر اساس رنکینگ خود در یوفا در دسته های مختلف قرار می گیرند. در دسته A تیم ها برای قهرمانی تلاش می کنند و از طرفی ضعیف ترین تیم ها نیز به دسته B سقوط می کنند. در بقیه دسته ها، تیم ها به دنبال صعود خواهند بود و البته تلاش خواهند کرد تا اگر صعود نمی کنند، حداقل بتوانند مانع از سقوط به دسته های پایین تر شوند. 

این تورنمنت تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت و در آن زمان قرار است که قهرمان مسابقات مشخص شود و البته تا آن زمان تیم های صعود کرده و سقوط کرده به دسته های بالا و پایین تر هم مشخص خواهند شد.

فرانسه، قهرمان جام جهانی روسیه، روز پنج شنبه در برابر آلمان قرار می گیرد تا اولین دیدار لیگ ملت های اروپا رسما انجام شود.

برنامه بازی های لیگ ملت های اروپا به شرح زیر است:

پنجشنبه

A1: آلمان و فرانسه ( 23:15 )

فرانسه در دیدار افتتاحیه لیگ آ در مونیخ به مصاف آلمان می رود. آلمان که یواخیم لوو را به عنوان قدیمی ترین مربی در بین کشورهای اروپایی روی نیمکت خود دارد، امیدوار است بتواند شکست خود در جام جهانی را در دیدار برابر قهرمان جهان جبران کند. 

B4: ولز و جمهوری ایرلند ( 23:15 )

چهره های آشنای زیادی در این دیدار حضور دارند. رایان گیگز اولین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی ولز انجام می دهد و روی نیمکت تیم ملی ایرلند نیز هم تیمی سابق او در منچستریونایتد، روی کین، به عنوان کمک مربی حضور دارد. تیم ها نیز نیاز به معرفی ندارد. ایرلند و ولز در مرحله پلی آف جام جهانی رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند. 

فرانسه به عنوان قهرمان جام جهانی قدم به این رقابت ها می گذارد

جمعه

A3: ایتالیا و لهستان ( 23:15 )

گروه آ سه می تواند یک بازی پلی آف برای چهار تیم حاضر در مرحله نهایی این رقابت ها در تابستان سال آینده باشد این دو تیم و پرتغال در همین گروه حضور دارند. ایتالیا با سرمربی جدید، روبرتو مانچینی، می خواهد غیبت خود در جام جهانی را جبران کند و لهستان نیز پس از حذف در مرحله گروهی رقابت های روسیه قصد دارد توانایی های خود را به نمایش بگذارد. 

B2: ترکیه و روسیه

این بازی برای روسیه فرصتی است تا درخشش خود در جام جهانی و حضور در مرحله یک چهارم نهایی را ادامه دهد. آنها در چهار بازی برگزار شده برابر ترکیه پس از فروپاشی شوروی شکست نخورده اند. تیم ترکیه نیز در پنج بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. 

ایتالیا با سرمربی جدید، روبرتو مانچینی، می خواهد غیبت خود در جام جهانی را جبران کند

شنبه

A2: سوییس و ایسلند ( 20:30 )

ایسلند هرگز موفق به شکست دادن سوییس نشده اما تمام شش بازی برگزار شده در گذشته پیش از حضور ایسلند در یورو و جام جهانی بوده است. مربی ایسلند، هالگریمسون، از این تیم رفته است. اما جانشین او، اریک همرن، امیدوار است که بتواند راه او را ادامه دهد. 

A4: انگلیس و اسپانیا ( 23:15 )

گرت ساوت گیت پس از هدایت انگلیس در جام جهانی و حضور ناباورانه در نیمه نهایی روسیه، حالا باید تیمش را در لیگ ملت های اروپا هدایت کند. تابستان اسپانیا چندان خاطره انگیز نبود. خولن لوپتگی در شب بازی از تیم ملی اسپانیا جدا شد و این تیم در مرحله یک هشتم از روسیه به خانه بازگشت. لوییس انریکه حالا سرمربی جدید تیمی است که در دو سال گذشته در 120 دقیقه زمان بازی بازنده نبوده است. 

ساوت گیت پس از جام جهانی حالا قصد موفقیت در لیگ اروپا را دارد

یکشنبه

A1: فرانسه و هلند ( 23:15 )

بازیکنان دیدیه دشام برای اولین بار پس از فتح جام جهانی در خانه و برابر هواداران خود به مصاف هلند می روند و بدون شک جو بسیار خوبی در پاریس حاکم خواهد بود. هلندی ها نتوانستند در یورو و جام جهانی حضور داشته باشند و امیدوار هستند که در این بازی بتوانند قدرت خود را بار دیگر ثابت کنند. 

B1: اوکراین و اسلواکی ( 17:30 )

آندری شوچنکو نتوانست تیم خود را از گروه سخت کرواسی، ایسلند و ترکیه به جام جهانی برساند اما پس از آن در 5 بازی دوستانه شکست ناپذیر بوده است. اولین آنها پیروزی 2 - 1 برابر اسلواکی بود و حالا آنها امیدوار هستند که این اتفاق در این مسابقه نیز تکرار شود. 

هلند قصد دارد ناکامی خود در یورو و جام جهانی را جبران کند

دوشنبه

A3: پرتغال و ایتالیا ( 23:15 )

همه نگاه ها به کریستیانو رونالدوست که باید با چند هم تیمی جدید خود در یوونتوس روبرو شود. نباید فراموش کرد که رونالدو بیش از یک سال است که در کشور خود گلزنی نکرده و ایتالیا نیز در 10 بازی از 11 بازی گذشته این دو کشور پیروز میدان بوده است. 

B2: سوئد و ترکیه ( 23:15 )

سوئد پس از حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی شرایط خوبی دارد اما شاید ترکیه تیم خوبی برای اولین مسابقه آنها در این رقابت ها نباشد. ترکیه در سال 2014 و 2016 در دو دیدار دوستانه با نتیجه 2 - 1 سوئد را شکست داده است. این در حالی است که ترکیه در پنج بازی گذشته خود شکستی را متحمل نشده است. 

رونالدو در دیدار با ایتالیا باید برابر هم تیمی های جدید خود قرار بگیرد

سه شنبه

A2: ایسلند و بلژیک ( 23:15 )

شیاطین سرخ پس از سوم شدن در جام جهانی و پیروزی در شش بازی از هفت بازی اخیر، اولین بازی رسمی خود را انجام می دهند. ایلسند اما تنها با یک پیروزی برابر اندونزی در 10 بازی اخیر خود قدم به مسابقات لیگ ملت های اروپا می گذارد. 

A4: اسپانیا و کرواسی ( 23:15 )

اولین بازی خانگی اسپانیا با هدایت لوییز انریکه به آنها این شانس را می دهد که شکست 2 - 1 برابر کرواسی در یورو 2016 را جبران کنند. کرواسی در جام جهانی روسیه به فینال رقابت ها رسید و از یورو 2016 پیشرفت چشمگیری داشته است. آخرین باری که اسپانیا موفق شد کرواسی را شکست دهد، قهرمان یورو 2012 شد.