نامه جالب هوادار چلسی برای ژوزه مورینیو

نامه جالب هوادار چلسی برای ژوزه مورینیو

به گزارش "ورزش سه"، مورینیو پس از دو شکست در هفته های ابتدایی لیگ برتر، به شدت مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت و صحبت های بسیاری علیه او مطرح شد. با این حال او توانست روند شکست ها را پایان داده و مقابل برنلی به پیروزی 2-0 برسد. حال یکی از روزنامه نگاران وبسایت اسپورت اسکیدا، در نامه ای به مورینیو، مدعی شد که او بازیگر بسیار بزرگی است زیرا توانسته فشارها را حول محور خود نگه دارد و مانع انتقال آنها به بازیکنانش شود. نامه را در زیر می‌خوانیم:

خوزه عزیز


پیش از حضورت در انگلیس در سال 2004 به عنوان سرمربی چلسی، تو فقط نامی در روزنامه ها بوده ای. وقتی به اینجا آمدی، لقب "آقای خاص" را برای خودت انتخاب کردی، من فکر می‌کردم تو دیوانه ای ولی جمله مشهوری است که می‌گوید« مرز باریکی بین دیوانگی و نبوغ وجود دارد» و شاید تو آن کسی هستی که این خط را کشیده ای.


تو قطعا نگاه مردم را به باشگاه چلسی عوض کردی. تو با خودت، یک غول از مارسی آوردی که به ترسناک ترین مهاجم لیگ برتر تبدیل شد و به یک اسطوره برای چلسی. هیچ شکی نیست که وقتی در سال 2007 تو چلسی را ترک کردی، همه می‌دانستند که هر جا بروی می‌درخشی.


در ایتالیا با اینترمیلان و در اسپانیا با رئال مادرید به قهرمانی رسیدی و پیش از آن در پرتغال با پورتو و در انگلیس با چلسی این کار را کرده بودی. تو با اینتر سه گانه بردی و در مسیر رسیدنت به قهرمانی در آن سال، با چلسی روبرو شدی. شاید در درون افکارت، در درون قلبت، در آن بازی ها دوست نداشتی چلسی را در استمفوردبریج شکست دهی.


وقتی سال 2013 به چلسی برگشتی، همه نگاه ها در لیگ برتر به تو بود. فرگوسن احتمالا خیلی خوشحال بود که فصل قبلش بازنشسته شده بود، ونگر احتمالا در خانه اش از فرط عصبانیت، لیوان ها را شکسته بود و دیگر 18 مربی امیدوار بودند که پیش از بازی هایشان مقابل تیم تو، در بازی روانی که ایجاد می‌کنی پا نگذارند.


تو باز هم خوش درخشیدی، با چلسی قهرمان لیگ برتر شدی و به نظرم این بار خاص تر بود زیرا هیولایی که 10 سال پیش ساخته بودی، بار دیگر بازگشت و قهرمان لیگ شد. به نظرم دروگبا تصمیم درستی گرفت که یک سال بعد از فوتبال انگلیس جدا شد. معذرت می‌خواهم ولی در سال 2015، چلسی کاملا دچار آشفتگی شده بود. می‌دانستم که مدت زیادی در این تیم نخواهی ماند و دیر یا زود تیم را ترک خواهی کرد. همچنین متاسفم که در دیکشنری چلسی، کلمه فرصت دوباره و صبر جایی ندارد.


من هوادار چلسی هستم و بهترین دوستم هوادار یونایتد است. پس از انتخاب تو به عنوان سرمربی یونایتد، او به من پیام داد. تمام حس‌ها در من وجود داشت. ناراحت بودم زیرا دیگر رقیب مستقیم هم بودیم. ترسیده بودم زیرا تو آقای خاص هستی و دفعه بعد که به استمفوردبریج بیایی، پیراهن قرمز به تن داری و نه آبی.


همچنین برایم جالب بود که بدانم وقتی وارد استمفوردبریج می‌شوی، اشتباهی وارد رختکن چلسی شوی.


اگر دلیل نوشتن این نامه را بخواهی، این است که در چند هفته اخیر من از تو متنفر بودم. یونایتد شروع ضعیفی در لیگ برتر داشته و رسانه ها کاملا بر علیه تو شده اند. با این حال تو در آرامش به اتاق کنفرانس می‌آیی، به سوالات پاسخ می‌دهی و خیلی آرام اتاقی را ترک می‌کنی که 100 دلیل برای عصبانیت در آن وجود دارد.


از تو متنفرم زیرا بازیگر خیلی خوبی هستی.


مطبوعات تمام دنیا مشغول نوشتن دلایلی برای منطقی بودن اخراج تو هستند و اینکه چه کسی جانشین مناسبی برای تو خواهد بود و در این جو موفق خواهد شد. با این رفتار، تو بازیکنان یونایتد را از مورد انتقاد قرار گرفتن نجات داده ای.


بله، شاید تاکتیک های تو گاهی جواب ندهد ولی بازیکنان یونایتد قهرمان جام جهانی هستند و در بالاترین سطح توپ می‌زنند. آنها نمی‌تواند ناکام باشند، مگر خیلی ضعیف بازی کنند بنابراین مقصر تنها تو نیستی.


از روشی که رسانه ها را با صحبت های عجیبت جذب کرده ای متنفرم بنابراین آنها شدیدا مشغول نوشتن راجع به تو می‌شوند و چشمشان را نسبت به بازیکنانی که بسیار ضعیف کار کرده اند، می‌بندند. کلاهم را به احترامت برمی‌دارم.


اگر قرار بود اسکاری در فوتبال داده شود، مطمئنا باید مستقیما به تو اهدا می‌شد. امیداورم که بازی های زیادی را ببری (البته نه به اندازه مائوریسیو ساری) و نشان دهی که چه مربی بزرگی هستی. بله، تو بهترینی زیرا کسانی که چنین کاری را برای بازیکنانشان انجام دهند، زیاد نیستند.


شاید زیدان بازیکن محبوب من باشد ولی در مربی گری، او حتی نزدیک تو هم نمی‌شود. تو غیرقابل جایگزین هستی و شاید به همین علت است که چلسی نتوانسته مربی را بیش از 2 سال نگه دارد.


رویایم این است که تو مربی گری ات را با جام قهرمانی لیگ برتر با چلسی به پایان برسانی و خانواده چلسی متشکل از جان تری و لمپارد، آنطور که شایسته اش هستی از تو تقدیر کنند.


برایت بهترین ها را در یونایتد آرزو دارم و بابت پیروزی مقابل برنلی به تو تبریک می‌گویم. امیدوارم بازیکنانت متوجه اهمیت تو شوند.


امضا
یک هوادار خاص.

مبنع: Sport Skeeda

مترجم: روزبه مهری