جریمه در انتظار خوشحالی پس از گل شکودران موستافی

جریمه در انتظار خوشحالی پس از گل شکودران موستافی

سایت رسمی فوتبالی - شکودران مصطفی پس از گلزنی در بازی امروز برابر کاردیف با نشان دادن علامت عقاب آلبانی خوشحالی پس از گل خود را ابراز کرد و این حرکت احتمالا جریمه ای را از طرف فدراسیون فوتبال انگلیس به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن 26 ساله اولین گل بازی را روی یک کرنر به ثمر رساند و با خوشحالی در کنار گرانیت ژاکا این حرکت سیاسی را نیز انجام داد.

گرانیت ژاکا و هم تیمی او ژردان شکیری هر دو در جام جهانی و پس از پیروزی 2 - 1 سوییس برابر صربستان به دلیل انجام حرکتی مشابه از سوی فیفا جریمه شدند. 

ممکن بود این دو بازیکن از انجام مسابقات محروم شوند اما فیفا تنها آنها را به مبلغ 7600 پوند جریمه کرد. کاپیتان سوییس و بازیکن جدید آرسنال، استفان لیختشتاینر نیز نیز به دلیل همکاری در این شادی پس از گل 3700 پوند جریمه شد. 

حالا موستافی نیز ممکن است به دلیل انجام حرکتی مشابه با برخورد فدراسیون فوتبال انگلیس روبرو شود. اصالت موستافی نیز به آلبانی باز می گردد و خانواده اش مجبور به مهاجرت به آلمان شدند. 

قوانین صریح برگزاری مسابقات می گویند که بازیکنان باید از هرگونه کلمات یا حرکات توهین آمیز، تهاجمی، آزاردهنده، تحریک کننده، استهزا آمیز یا تنش زا دوری کنند.

شادی پس از گل نیز نباید به هیچ گروه، سازمان یا حزب سیاسی محلی، منطقه ای، ملی یا بین المللی مرتبط باشد. 

فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم گیری کند. اگر اعمال تخلف قطعی شود آنها ممکن است بازیکن یا تیم را مورد جریمه قرار دهند.

موستافی پیش از این نیز درباره ریشه آلبانیایی خود صحبت کرده بود. پدربرزگ او مجبور شد این کشور را ترک کرده و به آلمان برود. او در صحبت های خود به سختی زندگی در مهاجرت اشاره کرده بود.

موستافی در سال 2016 به دیلی میل گفت: " باید درک کنید که وقتی کسی از کشور خود به بریتانیا یا آلمان مهاجرت می کند ممکن است چه اتفاقاتی را در زندگی خود پشت سر گذاشته باشد. وقتی به آلبانی برگشتم 6 ساله هایی را دیدم که به مدرسه نمی رفتند و مجبور بودند کار کنند. چون مدرسه ای وجود نداشت. بنابراین به این کشورها می آمدند و این اتفاقات سخت بود. همه ما باید تفاوت ها را درک کنیم. پیچیده است اما نیاز به درک دارد. "