آرسنال فرصت خرید شاو را از دست داد

آرسنال فرصت خرید شاو را از دست داد

سایت رسمی فوتبالی - دفاع چپ ملی پوش انگلیسی، اگر آنها به مارتین کیون گوش داده بودند، می توانست به جای منچستر یونایتد به توپچی ها بپیوندد.

به گزارش فوتبالی، آرسنال می توانست در به خدمت گرفتن لوک شاو، منچستر یونایتد را شکست دهد، البته به شرط این که به پیشنهاد مارتین کیون گوش می کردند.

اما وقتی این بازیکن انگلیسی در حال پیشرفت در آکادمی ساوتهمتون بود، پتانسیلش توسط اسطوره توپچی ها دیده شد.

کیون به مسئولین آرسنال اصرار کرد که برای جذب وی اقدام کنند، چون این نوجوان با استعداد آینده بزرگی داشت.

اما سخنان اون گوش شنوا نداشت و شاو در نهایت با 30 میلیون پوند در تابستان 2014 به یونایتد پیوست.

این بازیکن 23 ساله دوران خوبی در اولد ترافورد سپری نکرده است، اما او این فصل تحت هدایت خوزه مورینیو به ترکیب اصلی و ترکیب تیم ملی انگلیس بازگشته است.

کیون در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت وی به تیم ملی درست بود، به دیلی میل گفت: "100 درصد. اگر من بودم، او را به روسیه نیز می بردم. فرصت زیادی در انتهای فصل پیش بود تا گرت ساوت گیت با او کار کند، به اون کمک کند تا آماده شود و اعتماد به نفسش را بازگرداند. ما او را به جام جهانی 2014 با دیدگاه پیشرفت او و مبدل کردنش به دفاع چپ اصلی انگلیس تا سال 2018 بردیم اما این امر به وقوع نپیوست. من اولین بار او را در 16 سالگی در دیدار ساوتهمتون مقابل ردینگ دیدم. 

در همان 10 ثانیه اول، او توپ را با قدرت و دقت فوق العاده ای سانتر کرد و من گفتم : وای! من در کنار یک نماینده از آرسنال بودم و سریع گفتم باید او را بخریم. به ندرت یک بازیکن 16 ساله را می توان دید که با چنین قاطعیتی بازی کند. در سال های اخیر او این فاکتور را در بازیش از دست داده است اما در حال بازگشت است. این تابستان خوزه مورینیو از او حمایت کرده است و در نتیجه، شاو عملکرد خوبی داشته است. اگر شاو به همین منوال ادامه دهد، حتما می تواند برای تیم ملی انگلیس، مشابه بنجامین مندی برای منچستر سیتی باشد."

شاو برای منچستر یونایتد فقط 46 بازی در لیگ برتر، و 69 بازی در تمام رقابت ها کرده است، اما اکنون به نظر می رسد که گزینه اول مورینیو برای پست دفاع چپ است که در سال های اخیر پست حساس و متزلزلی بوده است.