یورگن کلوپ: کلین شیت مهمترین عامل قهرمانی است

یورگن کلوپ: کلین شیت مهمترین عامل قهرمانی است

سایت رسمی فوتبالی - یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، در آستانه دیدار با لستر و ثبت رکورد چهارمین کلین شیت معتقد است که کلین شیت ها تاثیر بسیار مهمی در کسب قهرمانی دارند.

به گزارش فوتبالی، لیورپولی ها فصل را با سه پیروزی، به ثمر رساندن 7 گل و ثبت کلین شیت در هر سه بازی آغاز کردند. رکوردی که باعث شد آنها در هفته های ابتدایی صدرنشین لیگ برتر شوند. 

دورتموند موفق شد تحت هدایت کلوپ در سال های 11 - 2010  با 22 گل خورده و 12 - 2011 با 25 گل خورده قهرمان بوندس لیگا شود.

این مربی آلمانی باور دارد که گل خورده کمتر عاملی حیاتی برای موفقیت یک تیم است. 

کلوپ به اسکای اسپرت گفت: " همیشه همین طور. فکر می کنم این قدیمی ترین قانون فوتبال باشد. گل زده باعث پیروزی شما در بازی می شود اما گل نخوردن باعث قهرمانی می شود. این قانونی بسیار قدیمی اما بسیار درست است. شما می توانید از نظر تهاجمی بهترین تیم جهان باشد اما اگر مدام دو یا سه گل دریافت کنید، نمی توانید در تمام بازی ها پیروز باشید. "

لیورپول از اکتبر 2017 تا به حال تنها 22 گل در لیگ برتر دریافت کرده و 17 کلین شیت داشته است. این آمار شگفت انگیز است اما مربی آلمانی تایید می کند که تیمش در حال رشد است. 

او ادامه داد: " من خیلی از شرایط راضی نیستم اما این آمار جالب است. این چیزی است که همیشه به آن فکر می کنیم. من از آن دسته افرادی نیستم که تعداد کلین شیت ها یا گل ها را بشمارم چون مشکلات و راه حل ها را بدون شمردن گل ها می دانم. من افتخار نمی کنم، شگفت زده نیستم. فکر می کردم که شرایط همینطور باشد. اما این آمار خوب است و امیدوارم بتوانیم همین طور ادامه دهیم. به دلیل سبک فوتبالی که بازی می کنیم، مردم فکر می کنند که من سیستم تهاجمی را ترجیح می دهم. در واقع این درست نیست. من دوست دارم که سازماندهی درست داشته باشیم و وقتی این اتفاق رخ می دهد بسیار خوب است و بازیکنان آن را احساس می کنند و اعتماد به نفسشان بالا می رود. "

کلوپ اضافه کرد: " ما بازی سختی برابر کریستال پالاس داشتیم. بازی سخت بود اما توانستیم پیروز باشیم. در برابر برایتون نیز بازی خصوصا در لحظات آخر بسیار دشوار بود اما در آن بازی هم پیروز شدیم. این اطلاعات مهم بسیاری به ما منتقل کرد اما باید قدرت کنترل بازی را افزایش دهیم. این موضوع را می دانم اما بسیاری از مردم فکر می کنند که کنترل بازی بدون توپ مهم است اما ما یک تیم هستم و احتیاج داریم که در زمان مالکیت توپ کنترل بهتری روی بازی داشته باشیم. شما هرگز نمی توانید از گل خوردن اجتناب کنید اما می توانید از خوردن گل های آسان اجتناب کنید بنابراین باید کار را برای حریف تا حد ممکن سخت کنید. وقتی حریفان توپ را در اختیار دارند باید به دنبال راهی علیه ما باشند. برنامه ما همیشه همین است. "

علیرغم آغاز طوفانی و عملکرد درخشان بازیکنان چون گومز و فن دایک، کلوپ همچنان با احتیاط از کسب اولین عنوان قهرمانی پس از سال 1990 صحبت می کند و در عوض به رشد تیمش و مشکلات احتمالی در وقفه بازی های ملی اشاره می کند. 

کلوپ در این باره اظهار داشت: " خیلی زود است که درباره قهرمانی صحبت کنیم. در زندگی و فوتبال باید در شرایط سخت قرار گرفت تا با قدرت واقعی آشنا شد. این بخش بزرگی است اما این اتفاق ناگهانی رخ نمی دهد. این یک روند است که ما در میان آن هستیم. ما در این لحظه حس خوبی در این شرایط داریم. از تمام مشکلات احتمالی باخبر هستیم. ماه سپتامبر پر از بازی های وحشتناک و بزرگ است و این جالب است. اما می دانیم که باید برای تمام اتفاقات و بازی ها آماده باشیم. پس از وقفه تعطیلی بازی های ملی، بازیکنان باز می گردند و دو روز بعد باید به مصاف تاتنهام برویم. تاتنهام نیز مشکلی مشابه دارد بنابراین هیچکس سودی نمی برد اما چالش های بزرگی برای ما وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم برای آنها آماده باشیم. "