برنده ها و بازنده های بازار نقل و انتقالات تابستانی

برنده ها و بازنده های بازار نقل و انتقالات تابستانی

به گزارش "ورزش سه"، امسال، نسبت به چند تابستان اخیر، یکی از کم سر و صدا ترین پنجره نقل و انتقالات را تجربه کردیم. به جز انتقال رونالدو، عملا انتقال گرانقیمت و پرهزینه ای توسط تیمی انجام نشد. با این وجود، این تابستان هم کم حرف و حدیث نبود و باشگاه های مختلف برای به خدمت گرفتن گزینه های مورد نظرشان، رقابت زیادی با هم داشتند. در زیر به بررسی برندگان و بازندگان این پنجره نقل و انتقالات پرداخته ایم:

برنده: بارسلونا

این تابستان برای بارسلونا بهتر از این نمی‌توانست باشد. آنها دو بازیکن را هایجک کردند و تمامی مهره های سوخته خود را راهی اورتون کردند.

البته شاید در مورد ویدال، بیشتر بتوان عامل انتقال را اینترمیلان دانست زیرا آنها به جذب ویدال نزدیک شده بودند ولی ناگهان تمام تمرکز خود را بر روی مودریچ قرار داده و شکست خوردند و بارسلونا توانست به راحتی ویدال را جذب کند.

اما در مورد جذب مالکوم، ضربه بزرگی به وجهه باشگاه وارد شد. مالکوم در آستانه پیوستن به رم بود و حتی هواداران در فرودگاه منتظر حضورش بودند که ناگهان سر از بارسلونا درآورد و با باشگاه اسپانیایی توافق کرد. با حضور او، گزینه‌های والورده در خط حمله بیشتر شده و کار راحت تری پیش روی او خواهد بود.

کلمنت لانگله، دیگر بازیکنی است که به بارسلونا پیوسته است. آبی اناری ها برای جذب او حدود 36 میلیون یورو هزینه کردند که با فروش یری مینا با 30 میلیون یورو، تقریبا این هزینه جبران شد، رقمی مناسب برای بازیکنی که در ژانویه با 12 میلیون یورو جذب شد و نمایش های بسیار ضعیفی هم داشت.

اورتون همچنین لوکاس دینیه، مدافع چپ بارسلونا را نیز با 20 میلیون یورو به خدمت گرفت و آندره گومس را نیز به صورت قرضی جذب کرده است. سویا نیز در این میان با 8.5 میلیون یورو موفق شد الیکس ویدال را جذب کند و ساسولو نیز 6 میلیون یورو برای به خدمت گرفتن مارلون پرداخت کرد. با جدایی پاکو آلکاسر، سوارز تک مهاجم تیم خواهد بود و وظایف مشخص تری برای فصل جاری دریافت خواهد کرد.

برنده: سری آ

مثل خیلی از دنبال کنندگان سری آ، کریستین ویری نیز نتوانست هیجانش از حضور رونالدو در یوونتوس را پنهان کند. او گفته بود:" برای فوتبال ایتالیا، حضور رونالدو مثل بردن بلیت بخت آزمایی است"

مطمئنا حضور رونالدو سود اقتصادی بسیاری برای یوونتوس داشته است، البته نه فقط برای یووه بلکه برای فوتبال ایتالیا. فروش پیراهن های یووه افزایش بی نظیری داشته و شرکت‌های پخش تصاویر در سراسر جهان، حالا به دنبال خرید حق تصویر سری آ هستند که ستاره پرتغالی در آن توپ می‌زند. این انتقال حتی روی بازیکنان بسیار با کیفیت جهان و نگرششان تاثیرگذار بوده است.

نیمار در این رابطه گفت:" فکر می‌کنم رونالدو فوتبال ایتالیا را عوض می‌کند. بار دیگر فوتبال ایتالیا به لیگی تبدیل می‌شود که وقتی بچه بودم تماشایش می‌کردم."

سری آ راهی طولانی پیش روی خود می‌بیند ولی طبق ادعای فابیو کاپلو، فرصتی دوباره پیش آمده که آنها بار دیگر در بین فوتبال دوستان مطرح شوند.

او گفت:" حق پخش تلویزیونی به انگلیس، آلمان و اسپانیا فرصت خوبی ارائه کرده ولی با حضور رونالدو ما هم می‌توانیم از چنین فرصت‌هایی استفاده کنیم. مشخصا رونالدو کافی نیست. باید قوی تر و باهوش تر شویم تا بتوانیم به فوتبالمان بازگردیم. ولی حضور رونالدو خود گویای همه چیز خواهد بود.

برنده: لیورپول

وقتی لیورپول رکورد نقل و انتقالات دروازه بان ‌ها را در ماه جولای شکست  و این در حالی بود که 6 ماه قبلش رکورد گرانقیمت ترین مدافع را شکسته بود، یورگن کلوپ تحت فشار قرار گرفت و اشاره می‌شد به صحبت های پیشین او که گفته بود موفقیت خریدنی نیست.

او در زمستان سال گذشته با 97 میلیون دلار ویرجیل فن دایک را به خدمت گرفت و در تابستان امسال نیز خرید های گرانقیمتی انجام داد، از جمله الیسون که به گرانقیمت ترین گلر جهان تبدیل شد، تا وقتی که کپا رکوردش را خیلی سریع زد.

کلوپ در رابطه با خریدها گفته بود:" کیفیت هزینه مشخصی دارد." حالا که لیورپول در تمامی دیدارهای خود در این فصل به پیروزی رسیده، کسی صحبت از ضعف خریدها مطرح نمی‌کند. قرمزها فصل گذشته را در رده چهارم به پایان رساندند و با فیرمینو، صلاح و مانه به فینال چمپیونزلیگ دست پیدا کردند ولی امسال با اضافه شدن بازیکنانی مثل نبی کیتا، فابینیو، ژردان شقیری و الیسون، به نظر لیورپول بهترین وضعیت را برای کسب قهرمانی پس از 28 سال خواهد داشت. چه لیورپول قهرمان انگلیس شود و چه به موفقیتی که انتظار می‌رود نرسد، آنها مطمئنا از برندگان تابستان هستند.

برنده: اتلتیکومادرید

دیگو سیمئونه و تیمش یک پنجره عالی را پشت سر گذاشتند. آنها که توان خرید بالایی ندارند، توماس لمار را خریده اند که خیلی سریع در این تیم جا افتاده و نمایش های خوبی با همکاری دیگو کاستا داشته است. حضور مارتینز و لمار و زهر جدایی ناگهانی کاراسکو، به نظر در مجموع به نفع اتلتیکو است. زمان آن رسیده که خریدها خیلی سریع با تیم جدید خو گرفته و اوضاع را تغییر دهند. در این میان خرید جدید دیگری نیز انجام شده است. رودری 22 ساله با خصوصیات دفاعی در خط میای بازی خواهد کرد و شباهت بسیاری به سرخیو بوسکتس، هافبک بارسلونا دارد و مطمئنا تلاش بسیاری خواهد کرد تا جای خالی گابی را پر کند.

بازنده: رئال مادرید

وقتی هواداران مادرید دیدند که زیدان و رونالدو، سانتیاگو برنابئو را ترک می‌کنند، از مدیر باشگاهشان انتظار داشتند که خریدهای بزرگی برای جانشینی ستاره پرتغالی انجام دهد.

تیبو کورتوا در هفته های آخر نقل و انتقالات جذب شد و با درخشش ناواس که اخیرا به عنوان بهترین گلر اروپا نیز انتخاب شده، فعلا فرصت بازی کردن نیافته است اما در همین میان، متئو کواچیچ با قراردادی قرضی راهی چلسی شد.

لوکا مودریچ نیز به حضور در اینتر نزدیک بود و این احتمال وجود داشت که شیرازه رئال مادرید به طور کلی از بین برود. اما رئال در نهایت موفق به حفظ مودریچ شد ولی ستاره ای که آنها برای تقویت تیمشان جذب کردند، مهاجم سال گذشته شان، ماریانو دیاز است که در کمال تعجب، شماره 7 تیم را نیز به تن خواهد کرد، پیراهنی که حدود 8 سال بر تن رونالدو بود. او در لیون، 18 گل در 34 بازی در لیگ زده بود و آمار خوبی داشت ولی نه در حدی که پیراهن شماره 7 به او اهدا شود. اما خبر دیگری در رئال نبود و آنها در نهایت نیز در جذب امباپه و نیمار ناکام ماندند.

رئال رقابت های امسال را تحت عنوان مدافع عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ آغاز خواهد کرد و انتظارات از این تیم بسیار بالاست. باید دید لوپتگی می‌تواند تیمش را از زیر فشارها خارج کند یا نه

بازنده: ژوزه مورینیو

اینکه مورینیو از دیگران انتظار دارد پس از شکست 3-0 مقابل تاتنهام در خانه مورد احترام قرار بگیرد، یک تناقض بزرگ است زیرا بارها و بارها دیده شده او در کنفرانس خبری، به انتقاد و تمسخر داور و کادر فنی حریف پرداخته است. اما سرمربی پرتغالی، اوضاع خوبی در الدترافورد ندارد. موضوع اصلی مورینیو، عدم جذب بازیکن توسط اد وودوارد است.

فهرست 5 نفره سرمربی پرتغالی تحویل مدیر اجرایی یونایتد داده شده ولی اقدامی در این رابطه صورت نگرفت و به گفته مورینیو تنها 1 بازیکن از 5 نفر جذب شد. او از آن موقع از شرایط باشگاه انتقاد کرده و صحبت هایی علیه وودوارد نیز مطرح کرده است. حالا او باید با داشته هایش سر کند و سعی کند که اوضاع را پس از دو شکست پیاپی مقابل چلسی و آرسنال، کمی تغییرات در شرایط ایجاد کند.

 بازنده: رم

شاید لفظ بازنده برای تیم رم در نقل و انتقالات کمی موجه نباشد. بیشتر می‌توان آنها را مظلوم دانست.  گرگ‌ها که تا آستانه جذب مالکوم رفتند ولی در نهایت بارسلونا وارد صحنه شد، قاعده را بهم زد و کنترل همه چیز را در دست گرفت تا ستاره برزیلی را بخرد. پس از توافق بارسا با مالکوم، پالوتا تلاش بسیاری کرد تا شرایط حضور دیگر بازیکنان را فراهم کند اما باز هم ناکام بود.

در این میان، راجا ناینگولان، از بهترین های رم در چند فصل اخیر، ناگهان تیم را ترک کرد و راهی اینترمیلان شد. در این میان تنها دلخوشی رمی ها، خاویر پاستوره بود که به جمع آنها اضافه شد و تا به اینجا نیز خوش درخشیده است. حال باید دید آنها در ادامه فصل چه نمایشی خواهند داشت و این ضربات، چه تاثیری در عملکردشان می‌گذارد.

منبع: سایت گل

ترجمه: روزبه مهری