راهکار سون هیونگ مین برای معافیت از خدمت سربازی

راهکار سون هیونگ مین برای معافیت از خدمت سربازی

سایت رسمی فوتبالی - یک منبع در فدراسیون فوتبال کره به ESPN اعلام کرد که دیدار روز شنبه کره مقابل ژاپن در چارچوب بازی های آسیایی، آخرین امید سون هیونگ مین برای معافیت از خدمت اجباری سربازی نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، فوروارد تاتنهام از بازی برای تاتنهام در لیگ برتر معاف شده است، زیرا کسب مدال طلا باعث معاف شدن بازیکنان تیم ملی کره از خدمت سربازی 21 ماهه ای می شود که باید قبل از 28 سالگی آن را بگذرانند.

این به این معنی است که اگر کره موفق به شکست ژاپن بشود، سون 26 ساله می تواند به انگلستان بازگشته و بدون مشکل به بازی برای تاتنهام ادامه دهد.

با این حال، گزارشات نشان داده اند که اگر آنها نتوانند این کار را بکنند، مسابقات کاپ آسیایی سال آینده، که برخلاف بازی های آسیایی، در تقویم فیفا ثبت شده است، نیز می تواند به معافیت سون کمک کند، البته به این شرط که آنها برای اولین بار از سال 1960 این جام را ببرند.

اگرچه مدال طلای بازی های آسیایی، و هر مدالی در مسابقات المپیک باعث معافیت می شود، منبعی در KFA به ESPN گفته است که چنین چیزی برای رقابت های فوتبالی مطرح نمی باشد.

با این حال، این منبع اعلام کرد که رخ دادن این اتفاق غیر ممکن نیست، همانطور که در جام جهانی 2002 مشاهده شد.

رسیدن کره جنوبی به دور نیمه نهایی در آن سال چنان موفقیت بزرگی قلمداد شد که بازیکنان آن تیم همگی از سربازی معاف شدند.

به نظر محتمل نمی رسد که بردن بازی های آسیایی آنقدر ویژه باشد، اما اگر نظر اکثریت در جهت معافیت باشد، این قانون ممکن است توسط دولت تغییر یابد.

همچنین پیشنهاد شده است که اگر کره به رقابت های المپیک 2020 توکیو راه یابد، سون می تواند معافیت موقتی گرفته و در آن رقابت ها برای تیم ملی بازی کند.