بررسی عملکرد مودریچ، صلاح و رونالدو برای کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا

بررسی عملکرد مودریچ، صلاح و رونالدو برای کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا

سایت رسمی فوتبالی - یوفا محمد صلاح، کریستیانو رونالدو و لوکا مودریچ را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه بازیکن سال اروپا معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی، این سه بازیکن نقش بسیار موثری در تیم های باشگاهی و ملی خود داشتند. هر 3 نفر در جام جهانی روسیه و همچنین در فینال لیگ قهرمانان که بین لیورپول و رئال مادرید در کیف برگزار شد نیز حضور داشتد. 

به گفته فیفا: " این جایزه بدون توجه به ملیت به بهترین بازیکنانی تعلق می گیرد که در یکی از باشگاه های عضو کنفدراسیون فوتبال اروپا توپ می زنند. بازیکنان بر اساس عملکردشان در تمام رقابت ها شامل رقابت ها ملی، قاره ای و بین المللی مورد بررسی و قضاوت قرار می گیرند. "

انتظار می رود که رئال مادرید جایزه های چون بهترین دروازه بان، بهترین دفاع، بهترین هافبک و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان را برای کیلور ناواس، مارسلو، رافائل واران، سرجیو راموس، تونی کروس، لوکا مودریچ و کریستیانو رونالدو که همگی در جمع نامزدهای جوایز هستند دریافت کند. 

لیست نهایی بهترین بازیکن سال اروپا توسط هئیت ژوری متشکل از 80 مربی از باشگاه های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 18 - 2017 ( 32 تیم ) و مربیان تیم های حاضر در لیگ اروپا ( 48 تیم ) به علاوه 55 خبرنگار برتر ورزشی اروپا انتخاب می شود. 

لوکا مودریچ

این فوتبالیست کروات تاثیر بسیاری در کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی اروپا توسط رئال مادرید داشت. 

همکاری او با تونی کروس در قلب خط میانی رئال مادرید باعث شد تا این تیم خط هافبک بسیار قدرتمندی داشته باشد و شانس های زیادی خلق کند. او در فصل گذشته 2 گل زد و 8 پاس گل ارسال کرد. 

مودریچ یک هافبک کامل است که توانست در کنار راکیتیچ به بزرگترین افتخار کشور کرواسی در جام های جهانی دست پیدا کرده و این تیم را به فینال رقابت ها برساند. او برنده توپ طلای جام جهانی نیز شد. 

لوکا در جام جهانی دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل ارسال کرد. 

مودریچ نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا

محمد صلاح

صلاح چیزی بیشتر از یک قهرمان برای مصر و لیورپول است. 

صلاح دلیل اصلی صعود مصر پس از 28 سال به جام جهانی بود و موفق شد پس از 11 فصل لیورپول را به فینال لیگ قهرمانان برساند. 

او در 52 بازی 44 گل به ثمر رساند و 16 پاس گل ارسال کرد که آماری خیره کننده به حساب می آید. اما مصدومیت او در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور او در جام جهانی را تا لحظات آخر در هاله ای از ابهام قرار داد. 

صلاح نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا

کریستیانو رونالدو

مهاجم جدید یوونتوس سال بسیار خوبی را در رئال مادرید پشت سر گذاشت و موفق شد به چهارمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. اتفاقی که سه سال پیش وقتی او تنها یک قهرمانی اروپا با رئال مادرید داشت، غیر قابل تصور به نظر می رسید. 

این بازیکن پرتغالی توانست در 44 بازی رسمی 44 گل به ثمر برساند و 8 پاس گل نیز ارسال کند. 

او در رقابت های اروپایی نیز با 15 گل زده در صدر ایستاد. 

کریستیانو جام جهانی را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد. 

او در اولین دیدار مرحله گروهی در برابر اسپانیا هت تریک کرد و هر دو تیم در نهایت از مرحله گروهی صعود کردند. 

کاپیتان تیم ملی پرتغال در مجموع 4 گل در جام جهانی به ثمر رساند. هرچند این تیم در مرحله یک هشتم توسط اروگوئه حذف شد. 

رونالدو نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا