حمایت هواداران منچستریونایتد از مورینیو

حمایت هواداران منچستریونایتد از مورینیو

سایت رسمی فوتبالی - شروع نا مطمئن منچستریونایتد در فصل جدید بعد از بازی یکشنبه و شکست 3 بر صفر به تاتنهام در اولترافورد ، به شدت کابوس وار شده است.

به گزارش فوتبالی، این باخت نه تنها بدترین رکورد شکست خانگی را برای خوزه مورینیو رقم زده ، بلکه بدترین شروع یونایتد را در 26 فصل گذشت نیز رقم زده است.

سم پییلز از هواداران منچستر یونایتد و گرداننده تویتر پیپلزپرسن، در مصاحبه ای با این خبرگزاری از نظرات خود در باره مورینیو و اینکه انگشت اتهام را باید به سمت چه کسی نشانه رفت، سخن به میان آورده است .

" هر هوادار منچستر یوناتید انتظار فصلی سخت را در رقابت با رقبای پرقدرتی چون لیورپول و منچستر سیتی میکشید. اما هیچ کدام از آنها انتظار نداشت که باشگاه در همین ابتدای فصل، تنها با چند بازی به چنین ورطه ­ای کشیده شود.

در ظاهر، به نظر هواداران، منچستر با خوزه مورینیو همچون سیرکی است که نمیتواند از ترکیب گران قیمت و 300 میلیون پوندی خود نتیجه ای حاصل کند.

راه حل آسان است : مورینیو را اخراج کنید و شخصی دیگر را جایگزین کرده و ادامه دهید. اما مشکلات منچستر یونایتد به نظر بسیار عمیق تر از شخص خوزه است.

پوگبا و خوزه مورینیو

در ژانویه 2018 ، مورینیو قراردادی را با یونایتد تا 2020 تمدید کرد. باشگاه حامی سبک و مسیر روبه جلوی مورینیو بود. شش ماه بعد مشکلات یونایتد با این مربی پر هیایو، عیان شد، و  به نظر می رسد رابطه این مربی با هیئت مدیره باشگاه چندان هم خوب نیست.

اد وودوارد و همکارانش، معتقد بودند که آنها در مورد نقل و انتقالات بیشتر از مربی باشگاه آگاهی دارند، مربی که تنها چند ماه پیش، با تمدید قراردادش، بطور رسمی از او حمایت کرده بودند.

تا این لحظه هم، باشگاه در بازار نقل و انتقالات حامی مورینیو بوده است. شکستن رکورد نقل و انتقالات برای پوگبا، صرف هزینه بالا برای سانچز و روملو لوکاکو، (حتی بدون اشاره به فرِد و دالوت در تابستان 2018) نشان میدهد که باشگاه همچنان پول هنگفتی را خرج کرده است.

طبیعی است که مورینیو را بخاطر عدم کسب نتیجه، آن ­هم با بازیکنانی که هم اکنون هم در اختیار دارد سرزنش کرد. هرچند تصمیم وودوارد، مبنی بر تخریب مورینیو ،شرایطی را برای یونایتد رقم زده که اکنون باشگاه خود را در ورطه آن می بیند.

مدافعان مورینیو می دانند که او به بازیکنان فعلی اعتماد کافی نداشت و درصدد خرید بازیکنانی دیگر بود اما هیئت مدیره باشگاه این اجازه را نداد.

تمامی بازیکنان مورینیو آگاه هستند که باشگاه در بازار نقل و انتقالات حمایت لازمه را از مورینیو به عمل نیاورد، و اکنون قدرت مربی گری او به دلیل این تصمیم باشگاه ، تضعیف شده است. به همین دلیل است که هرج و مرج در باشگاه در همین ابتدای فصل آشکار شده است. یونایتد نتایج  ناامید کننده زیادی را در پنج سال اخیر داشته، اما اتفاقات اخیر سبب شده تا مشکلات منچستر یونایتد بیش از پیش عیان شوند.

نمیتوان مورینیو را بی عیب و نقص دانست، چون اینگونه نیست. به نظر می رسد سبک مربی گری او دیگر نتیجه نمی دهد. قهرمان جام جهانی پل پوگبا در زمین بازی گم شده، لولکاکو نمیتواند گل زنی کند، فرد در موقعیتش در زمین به تقلا افتاده است، خط دفاع یونایتد هم شرایط بهتری ندارد، لوک شاو به نظر بی حوصله است و حتی دخیا هم در این فصل چندان مطمئن نشان نداده است. 

مورینیو در شب شکست برابر تاتنهام

رابطه مورینیو درچلسی و رئال مادرید با مدیران رده بالای این باشگاه ها در نهایت منجر به اخراج یا ترک باشگاه از سوی او شد. در یونایتد هواداران همچنان امیدوارند این اوضاع تغییر کند و در دوفص پیش نیز چنین به نظر می امد.

متاسفانه در فصل سوم حضورش در باشگاه، هواداران شاهد همان رابطه بین مورینیو هیئت مدیره باشگاه هستند، رابطه ای که میتواند نهایتاً منجر به قطع همکاری او و باشگاه شود. 

هواداران منچستر دو دسته شده اند، که ایا مورینیو شخص درستی برای هدایت باشگاه بوده است یا نه، اما هسته اصلی هواداران همچنان پشت او ایستاده اند. شما این را با تشویق این هواداران بعد از شکست مقابل تاتنهام مشاهده کردید.

مورینیو همچنان زمان کافی برای بازگشت و تغییر را دارد، اما برای بازگشت نیاز است تا بازیکنان به همان شیوه ای که می بایست بازی کنند، تا یونایتد با دیگر بتواند لیگ برتر را برای قهرمانی به چالش بکشد. با حمایت هواداران، مورینیو همچنان قادر به انجام این مهم است، ولی مبارزه ای سخت پیش رو دارد.

مورینیو اکنون در تقابل با رسانه ها و هئیت مدیره باشگاه قرار دارد،  هئیت مدیره ای که همیشه برای در اولویت قرار دادن تجارت نسبت به خود باشگاه، در مظان اتهام قرار داشته اند. اما مورینیو در این راه تنها نیست. هسته اصلی هواداران هنوز هم حامی مورینیو است و اگر او دوباره بتواند ذهنیت درست را حاکم کند، می توانیم باز هم به مانند زمان سر الکس فرگوسن بگوئیم : همه چیز ممکن است. "