کاوه- سامان؛ ترکیب جدید خط حمله تیم ملی

کاوه- سامان؛ ترکیب جدید خط حمله تیم ملی

به گزارش" ورزش سه" بعد از جام جهانی و جدا از انتقال جذاب و پرسرو صدای علیرضا جهانبخش به برایتون، دو بازیکن ایرانی دیگر نیز با حضور در دو باشگاه اروپایی جدید فصل خوبی را آغاز کرده اند. صحبت از کاوه رضایی و سامان قدوس است که اولی به جام جهانی نرفت و دومی هم در روسیه فرصت زیادی از سوی کارلوس کی روش برای بازی پیدا نکرد.


فصل خوب کاوه و سامان


سامان قدوس در حالی به تیم ملی برای جام جهانی دعوت شد که روزهای خوبی را با استروسند سپری می کرد. او اما در جام جهانی فرصت زیادی از سوی کارلوس کی روش پیدا نکرد و در مجموع سه بازی 46 دقیقه به میدان رفت و البته روی هر سه موقعیتی که تیم ایران برای گلزنی در این مسابقات به دست آورد نقش داشت. او در بازی برابر مراکش 11 دقیقه، در دیدار با اسپانیا 8 و در برابر پرتغال 27 دقیقه به میدان رفت. او در بازگشت از جام جهانی به استروسند و لیگ سوئد که در جریان بود توانست در 6 بازی 5 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل هم بدهد. درخشش او باعث شد تا آمیان تیمی که در لاشامپیونه لیگ فوتبال فرانسه حضور دارد با قراردادی بسیار خوب این هافبک تهاجمی و وینگر ایرانی را به خدمت بگیرد. سامان اما شاهکارش را در اولین بازی اش با آمیان نشان داد و در بازی برابر رمیس گل دوم تیمش و اولین گلش را در اولین بازی اش در لیگ فرانسه به ثمر رساند.


اما به موازات موفقیت های سامان قدوس در فوتبال باشگاهی در اروپا، کاوه رضایی مهاجم تیم شارلوا نیز با قراردادی که گرانترین قرارداد مابین تیم های بلژیکی بود به اف سی بروژ معتبرترین تیم فوتبال بلژیک پیوست. او فصل گذشته برای تیم شارلوا در لیگ بلژیک در 25 بازی 12 گل زد و 6 پاس گل هم داد. نتیجه این عملکرد درخشان پیوستنش به تیم معتبر اف سی بروژ بود و توانست در اولین مسابقه برای این تیم به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب اصلی بازی کند.


تیم ملی با خط حمله جدید


اولین سوالی که به ذهن می رسد این است که چرا سامان قدوس در جام جهانی بیشتر فرصت بازی پیدا نکرد و چرا کاوه رضایی به تیم ملی دعوت نشد. البته تیم ملی ایران در سال های اخیر مهاجمان بسیار خوبی داشته است. رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و مهدی طارمی در این سال های اخیر با عملکرد درخشانشان جای هیچ بحث و تردیدی درباره حضورشان در خط حمله نگذاشتند اما به نظر می رسد الان وقت آن رسیده تا خط حمله ایران با بازیکنان جدیدی به پابه مسابقات بگذارد. خداحافظی رضا قوچان نژاد و سردارآزمون از تیم ملی بعد از جام جهانی 2018 باعث شده که حالا فضا برای تغییر چهره تیم ملی در خط حمله مهیا شود. کارلوس کی روش برای این موضوع دست پری دارد. علاوه بر مهدی طارمی او حالا سامان قدوس و کاوه رضایی را دارد که در بهترین سطح فوتبال اروپا بازی کرده و نمایش بسیار خوبی هم داشته اند. دو مهاجم با دوسبک متفاوت نسبت به گوچی و سردار که می توانند باعث تغییر سبک بازی تیم ملی هم در بخش تهاجمی بشوند. آیا تیم ملی در جام ملت های آسیا با آرایش و نفرات جدید در خط حمله حضور می یابد؟