گام نخست ژابی آلونسو برای مربیگری

گام نخست ژابی آلونسو برای مربیگری

سایت رسمی فوتبالی - ژابی آلونسو با قبول سرمربیگری تیم زیر 13 سال رئال مادرید گام نخست خود برای حضور در عرصه مربیگری را برداشت. 

به گزارش فوتبالی، این بازیکن 36 ساله برای تکمیل دوره مربیگری یوفا به باشگاه سابق خود بازگشت. 

بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا، به عنوان آخرین بخش برنامه خود، باید یک دوره 12 ماهه را با تیم جوانان بگذراند و به همین دلیل هدایت تیم زیر 13 سال رئال را بر عهده گرفت. 

روزنامه اسپانیایی آ اس از روز اول حضور او در این تیم مستندی تهیه کرده و در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشت. این کلیپ با دست دادن آلونسو با بازیکنان نوجوان آغاز می شود. 

او پس از آن با بازیکنان صحبت می کند و به همراه دستیارش نکته ها را به آنان یادآور می شود. در طول تمرین او پیراهنی به تن داشت که نشان XA در کنار آرم باشگاه روی آن نقش بسته بود. 

او تنها بازیکنی نیست که برای آغاز راه متفاوتی در فوتبال به باشگاه سابق خود بازگشته است. 

رائول و سانتیاگو سولاری نیز پیش از این برای دریافت مدرک خود در رئال حضور داشتند و هدایت تیم های پایه این باشگاه و کاسیا را برعهده داشتند. 

آلونسو هرگز علاقه خود به حضور در عرصه مربیگری را پنهان نکرده است. 

او تجربیات تراز اول بسیاری دارد و تحت نظر بهترین مربیان دنیا بازی کرده است. 

این هافبک پیش از این در سال 2005 با رافا بنیتز در لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در رئال مادرید نیز با هدایت خوزه مورینیو به قهرمانی های متفاوتی دست پیدا کرد. 

این بازیکن در بایرن مونیخ در سال های آخر فوتبالش، با پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی کار کرد. 

علاوه بر این، آلونسو در ابتدای تابستان از اردوی تیم پپ گواردیولا دیدار کرد و در صحبت با این مربی چند نکته درباره روش تمرینی این تیم به دست آورد.