تیم منتخب هفته‌ی اول بوندس‌لیگای آلمان

تیم منتخب هفته‌ی اول بوندس‌لیگای آلمان

به گزارش "ورزش سه"، این هشت تیم پیروز دورتموند، بایرن مونیخ، آینتراخت فرانکفورت، مونشن گلادباخ، آوگسبورگ، ولفسبورگ، هرتا و ماینتس بودند. بوروسیا دورتموند با پیروزی 4-1 بر لایپزیش بهترین پیروزی هفته‌ی اول را کسب کرد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. بایرن مونیخ، غول بزرگ فوتبال آلمان هم با پیروزی 3-1 در مقابل هوفنهایم در رتبه‌ی دوم جدول قرار گرفت. آینتراخت فرانکفورت با پیروزی 2-0 بر فرایبورگ در رتبه‌ی سوم ایستاد تا نشان دهد در فصل جدید حرف برای گفتن دارد. بعد از انجام اولین بازی‌های تیم‌های حاضر در بوندس‌لیگا تیم منتخب هفته به این صورت انتخاب شده است:


دروازه‌بان : رومان بورکی، بوروسیا دورتموند


لایپزیش به راحتی می‌توانست در دیدار خود با دورتموند، دیداری که با شکست 4-1 این تیم به پایان رسید گلهای بیشتری به زنبورهای زرد وست‌فالیا بزند. اما به لطف رومان بورکی، دروازه‌بان دورتموند نتوانست بیشتر از یک بار موفق به گلزنی شود. بورکی در این مسابقه شش سیو موفق داشت تا به عنوان بهترین دروازه‌بان هفته‌ی اول بوندس‌لیگا انتخاب شود. 

دفاع راست: لویس بیر، بوروسیا مونشن‌ گلادباخ


این فوتبالیست 18ساله در بازی گلادباخ در مقابل لورکوزن برای اولین بار بازی در پست دفاع راست را تجربه می‌کرد ولی کاملاً مسلط نشان داد. بیر با آرامش و خونسردی بازی کرد و نشان داد که می‌تواند مدافع قابل اعتمادی باشد.

دفاع وسط: ماتیاس گینتر، بوروسیا مونشن گلادباخ


گینتر مثل همیشه مدافعی سرسخت و ستبر بود. البته در بازی مقابل لورکوزن گینتر در شروع کار تا حدودی متزلزل به نظر می‌رسید ولی هر چه از دقایق مسابقه گذشت او قوی‌تر و بهتر شد. گینتر در بیشتر دوئل‌ها به پیروزی رسید و با 95درصد پاس سالم، در میان هم‌تیمی‌هایش بیشترین تعداد پاسهای سالم را داشت. 

دفاع وسط: مارتین هینتراگر، اف سی آوگسبورگ


هینتراگر در مرکز خط دفاعی آوگسبورگ بازی قوی‌ای به نمایش گذاشت و در جریان پیروزی 2-1 تیمش مقابل فورتونا دوسلدورف، گل اول و تساوی‌بخش آوگسبورگ را به ثمر رساند. 

دفاع چپ: مارسل اشملتزر، بوروسیا دورتموند


این مدافع باسابقه در سالهای اخیر با انتقادهای زیادی مواجه بوده ولی او در بازی مقابل لایپزیش عملکرد خوبی داشت و با سانتر زیبای خود باعث شد محمود دحود گل اول و تساوی‌بخش دورتموند را به ثمر برساند. 

هافبک دفاعی: اکسل ویتسل، بوروسیا دورتموند


ویتسل از همین آغاز خود را به عنوان یکی از بازیکنان مهم دورتموند نشان داد. او در بازی مقابل لایپزیش آرام و خونسرد بود و به نظر می‌رسید با اعتماد به نفس بالا و بدون نگرانی بازی می‌کند. ویتسل وظیفه‌ی برقراری ارتباط بین فاز دفاعی و تهاجمی تیمش را به خوبی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. 

هافبک مرکزی: یوناس هوفمان، بوروسیا مونشن گلادباخ


او به عنوان بازیکن شماره‌ی 8 در این پست بازی خیلی خوبی داشت و در جریان پیروزی 2-0 تیمش بر لورکوزن نقش مهمی بازی کرد. هوفمان نشان داد آمادگی بدنی بالایی دارد و می‌تواند با توپ به خوبی کار کند. او در ضمن پنالتی دوم گلادباخ را وارد دروازه کرد. 

هافبک مرکزی: فلوریان نوی‌هاوس، بوروسیا مونشن گلادباخ


این هافبک مرکزی که فصل گذشته را به عنوان بازیکن قرضی در فورتونا دوسلدورف سپری کرده بود در بازگشت به گلادباخ نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. نوی‌هاوس هرگز از دویدن دست برنداشت و با پاسهای متعدد و دقیق خود نقش موتور محرکه‌ی گلادباخ و طراح بازی این تیم را بازی کرد. او چه در فاز دفاعی و چه در فاز تهاجمی برای گلادباخ مهره‌ی موثری بود. 


هافبک تهاجمی: توماس مولر، بایرن مونیخ


مولر فصل جدید بوندس‌لیگا را با درخشش آغاز کرد. در بازی مقابل هوفنهایم، مولر ضربه‌ی کرنر ارسالی را وارد دروازه‌ی حریف کرد تا اولین گل تیمش را به ثمر برساند. مولر در ادامه‌ی بازی هم سازنده‌ی گل سوم بایرن بود که توسط آرین روبن به ثمر رسید. 

مهاجم: سباستین هالر، آینتراخت فرانکفورت


در جریان پیروزی 2-0 آینتراخت بر فرایبورگ، بهترین بازیکن میدان بدون شک کسی نبود جز سباستین هالر. او با آمادگی بدنی بالا و تکنیک مثال زدنی بازی کرد و هر وقت پشت به دروازه صاحب توپ شد تماشاچیان فرانکفورتی را نیم‌خیز کرد. هالر در آن بازی یک گل زد و یک پاس گل داد. 

مهاجم: رافائل، بوروسیا مونشن گلادباخ


این مهاجم برزیلی گلادباخ در مقابل لورکوزن گلزنی نکرد ولی با اینحال شایستگی حضور در تیم منتخب هفته را داشت. رافائل در 90 دقیقه‌ی بازی بسیار چابک بود و مدافعین لورکوزن برای مهار او مشکلات زیادی داشتند. رافائل با سرعت و تکنیک مثال‌زدنی خود پایه‌گذار گل دوم گلادباخ بود.