الدحیل یک - پرسپولیس صفر / پرسپولیس امید را نکشت!

الدحیل یک - پرسپولیس صفر / پرسپولیس امید را نکشت!

وبسایت فوتبالی- دومین پیکار از مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا بین دو تیم الدحیل قطر و پرسپولیس ایران در ورزشگاه مدرن خلیفه قطر برگزار شد. تا قبل از بازی چیزی که  نمود داشت ضعف پرسپولیس در فاز گلزنی در این فصل بود. سرخپوشان در دو بازی از پنج بازی خود گل نزده ابودند و از پنج گل زده هم یکی پنالتی بود.

در طرف دیگر الدحیل نیزدر سه بازی اولش در لیگ قطر 9 گل زده، هفت امتیاز گرفته و گلی دریافت نکرده است، نکته ای که نشان می دهد آنها انسجام هجومی خود را با مربی جدید ( نبیل معلول، سرمربی تونس در جام جهانی روسیه) نیز حفظ کرده اند. این تیم فصل گذشته در 22 بازی لیگ ستارگان قطر 86 گل زد و به میانگینی در حدود چهار گل در هر بازی رسید.

اما این بازی در نیمه اول کاملا به سود تیم میزبان در جریان بود و شاگردان معلول توانستند از همین برتری استفاده کنند و تک گل بازی را به ثمر برسانند. با این حال در نیمه دوم شاگردان برانکو کمی جسورانه بازی کردند و چند باری برای زدن گل شانسشان را آزمایش کردند. 

با اینکه پرسپولیس این بازی را باخت اما امیدش همچنان برای صعود زنده است و می توان خوش بین بود تا در بازی برگشت جبران نتیجه یک هیچ را بکند. 

الدحیل قطر - پرسپولیس ایران / 6 شهریور ماه 1397 / ورزشگاه مدرن خلیفه قطر

داور: مهند قاسم ( عراق)

 کمک داورها : محمد علی، واثق مدلل

ترکیب الدحیل: 

 امین لکونته، لوکاس مندز، محمد موسی، سلطان بریک، مراد ناجی، لوییز مارتین ( عبدالله عبدالسلام دقیقه68)، عاصم مادیبو ( بصام هاشم دقیقه 75) ، نام تائه هی، ادمیلسون ( علی عفیف 85)، علی المعز و یوسف العربی

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه و علی علیپور ( گادوین منشا 79 )

کارت های زرد: 

عاصم مادیبو ( دقیقه 60)

لوکاس مندز ( دقیقه 74)

سیامک نعمتی ( 77)

گل: 

ارسال ادمیلسون جونیور از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس به راحتی روی سر علی المعز فرود آمد و و این بازیکن هم بدون مزاحمت توپ را وارد دروازه بیرانوند کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 4: توپ ارسالی روی دروازه بیرانوند در یک رفت و برگشت روی سر بازیکن کره ای الدحیل قرار گرفت که ضربه نام تائه هی، با فاصله کمی از کنار تیر دروازه عمودی عبور کرد. یوسف العربی در این صحنه خودش را به سمت توپ انداخت اما چند سانتی متری برای زدن توپ کم آورد.

دقیقه 8: حرکت احمد نوراللهی به داخل محوطه جریمه و پاس او به علی علیپور در موقعیتی مناسب با ضربه این بازیکن و دفع مدافع الدحیل سودی برای سفیدپوشان پرسپولیس نداشت. 

دقیق24: بشار رسن پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و در ادامه با ارسال پاسی زیبا امید عالیشاه را راهی دروازه الدحیل کرد. با خروج سنگربان حریف زاویه برای امید تنگ شد تا در نهایت ضربه خطرناکش با فاصله کمی به اوت برود.

دقیقه 30: ضربه شوت بازیکن الدحیل با فاصله از روی دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه 45: ضربه شوت علی علیپور از فاصله 25 متری داخل چارچوب بود اما درست به وسط  دروازه زده شد و گلر الدحیل به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

نیمه دوم

دقیقه 47: در همان شروع نیمه دوم ضربه ایستگاهی مناسبی پشت محوطه جریمه الدحیل برای پرسپولیسی ها بدست آمد که ضربه سرکش محمد انصاری با فاصله کمی از روی تیر افقی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 60: فشار پرسپولیس در این دقایق برای زدن گل تساوی بیشتر شده است. اما موقعیت ها راه به جای نمی برد. شوت نورالهی از پشت محوطه جریمه با فاصله به خارج رفت.

دقیقه 68: ادمیلسون در این بازی بارها از جناح چپ حسین ماهینی را به زحمت انداخت. ادمیلسون پس از چند حرکت پا به توپ ضربه کات داری را راهی دروازه بیرانوند کرد که توپ با فاصله از کنار تیر عمودی به خارج رفت.

دقیقه 78: ضربه ایستگاهی حاصل از خطای سیامک نعمتی روی مهاجم الدوحیل فرصت مناسبی برای این تیم ساخت. ضربه خطرناک و پای چپ لوکاس مندز پس از برخورد به تیر دروازه به اوت رفت. البته بیرانوند روی توپ تاثیر گذاشت و برای حریف کرنر بدست آمد.