پیش‌بازی الدحیل - پرسپولیس؛ پیش به سوی صعود

پیش‌بازی الدحیل - پرسپولیس؛ پیش به سوی صعود

سایت رسمی فوتبالی - پرسپولیس در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی الدحیل قرار می گیرد.

به گزارش فوتبالی، شروع پرسپولیس در لیگ برتر پایین تر از حد تصورات بوده است. این تیم در پنج بازی اغازین فقط 9 امتیاز گرفته و فقط پنج گل زده است. اما نقطه قوت پرسپولیس در خط دفاعش بوده که در پنج بازی فقط یک بار دروازه اش باز شده است. اتفاقا پرسپولیس مقابل الدحیل بیش از هر چیز به گل نخوردن فکر می کند. البته نکته مهم این جاست که گل نخوردن بدون گل زدن به درد  سرخپوشان نمی خورد. در حقیقت تساوی صفر به صفر در این بازی یکی از نتایج بسیار بد برای پرسپولیس خواهد بود چرا که در این صورت الدحیل در بازی برگشت می تواند در صورت گلزنی کار سرخ ها را به مشکل بیاندازد.

پرسپولیس در فاز گلزنی در این فصل مشکل دارد. سرخپوشان در دو تا از پنج بازی خود گل نزده اند و از پنج گل زده هم یکی پنالتی بوده است. علی علیپور بالاخره پایش به گلزنی باز شد اما هنوز آن مهاجم ششدانگ فصل گذشته نیست. 

برای بازی سه شنبه شب، سیامک نعمتی به علت محرومیت تنها غایب سرخپوشان است. بازیکنی که در شروع فصل خوب کار کرده است و مسلما نبود وی به ضرر تیم برانکو خواهد بود. اما مهمتر از آن سیدجلال حسینی، کامیابی نیا، علیپور، خلیل زاده و نوراللهی باید به شدت احتیاط کنند چرا که هر کدام از این بازیکنان اگر در بازی رفت با الدحیل کارت زرد بگیرند، بازی برگشت در ورزشگاه آزادی را از دست خواهند داد و کار سرخپوشان را به مشکل خواهند انداخت.

از طرفی الدحیل نسبت به فصل گذشته تغییرات مهمی داشته است. نبیل معلول، سرمربی تونس در جام جهانی هدایت این تیم را به عهده گرفته است. تونس با هدایت معلول جام جهانی بدی نداشت چرا که با توجه به همگروهی با بلژیک و انگلیس انتظار چندانی از انها نمی رفت اما جام را با غلبه بر پاناما به اتمام رساندند که اولین برد تونس در جام جهانی پس از 30 سال را کسب کردند.

الدحیل در سه بازی اولش در لیگ قطر 9 گل زده، هفت امتیاز گرفته و گلی دریافت نکردده است، نکته ای که نشان می دهد آنها انسجام هجومی خود را با مربی جدید نیز حفظ کرده اند. این تیم فصل گذشته در 22 بازی لیگ ستارگان قطر 86 گل زد و به میانگینی در حدود چهار گل در هر بازی رسید.یوسف العربی و یوسف مساکنی دو مهاجم این تیم هر کدام 26 گل به ثمر رساندندو مشترکا آقای گل لیگ قطر شدند.

یوسف العربی مراکشی پس از چهار فصل حضور در لالیگا و بازی کردن برای تیم گرانادا به تیم العربی قطر ملحق شده و یک مهاجم ششدانگ به نظر می رسد. یوسف مساکنی 27 ساله نیز از بازیکنان باتجربه لخویا و تیم ملی تونس است که او نیز مهارنشدنی به نظر می رسد. نام تائه هی، هافبک ملی پوش اهل کره جنوبی تیم الدحیل است که فصل گذشته 12 گل به ثمر رساند و بسیار آماده به نظر می رسد. این بازیکن کره ای سه سال پیش هم در بازی پرسپولیس و الدحیل (لخویای سابق) عملکرد درخشانی داشت و با گل و پاس گل نقشی کلیدی در پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایفا کرد. آن بازی اولین حضور مربی کروات روی نیمکت سرخ ها در لیگ قهرمانان آسیا بود.مهمترین خرید تیم الدحیل در تابستان نیز ادمیلسون، بازیکن 24 ساله برزیلی است که تیم قطری او را از لیگ بلژیک خریده است. الدحیل برای خرید این بازیکن 5.4 میلیون پوند پرداخته است.

پرسپولیس 15 ماه پیش توانست با پیروزی در قطر، تیم الدحیل (همان لخویا) را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کند. سرخ ها امیدوارند که آن پیروزی را تکرار کنند، ماموریتی که دشوار اما شدنی است. پرسپولیس پس از تماشای شکست خانگی استقلال مقابل السد به خوبی می داند که نباید حریف را دستکم بگیرد و باید بهترین نمایش فصلش را داشته باشد تا بتواند مثل فصل قبل به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد.

الدحیل - پرسپولیس
ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
ساعت 20

تیم داوری:
داور وسط: مهند قاسم (عراق)
کمک اول: محمد علی(عراق)
کمک دوم: واثق مدلل (عراق)