گزارش ای‌اف‌سی از گلزنان پرسپولیس و الدحیل/ علیپور می‌برد یا العربی؟

گزارش ای‌اف‌سی از گلزنان پرسپولیس و الدحیل/ علیپور می‌برد یا العربی؟

وب سایت رسمی فوتبالی- العربی نه فقط در دیدارهای رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی، بلکه در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس هم گل زده است.

به گزارش فوتبالی، تیم برانکو که در سه فصل اخیر سه آقای گل به لیگ برتر داده، حالا بزرگ‌ترین مشکلش گلزنی است. از 5 بازی این فصل، پرسپولیس تنها در سه بازی مقابل پدیده، فولاد و صنعت‌نفت گل زده یکی از ۵ گلش هم پنالتی بوده است. این تیم گل‌نزن حالا برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باید از الدحیل که بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع را دارد، بگذارد.

در نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا اما انگار خط حمله دو تیم جذابیت بیشتری دارد که در گزارشی آنها را معرفی کرده است: «پس از صعود زودهنگام از گروه دوم لیگ قهرمانان، الدحیل فینالیست سال 2016 یعنی العین را با هشت گل در دو دیدار رفت و برگشت شکست داد. خط حمله‌ متوقف‌نشدنی این تیم تاکنون 21 گل به ثمر رسانده، یعنی 6 گل بیشتر از السد که دومین خط حمله برتر غرب آسیاست. تنها جئونبوک هیوندای موتورز 26 گله بیش از الدحیل گل زده. رهبری خط حمله تیم نبیل معلول را یوسف العربی بر عهده دارد. مهاجم پیشین الهلال که با 9 گل زده صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ قهرمانان است. العربی نه فقط در دیدارهای رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی، بلکه در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس هم گل زده است. پرسپولیسی که در مرحله گروهی بهترین خط دفاع را به نام خود نوشت (با سه گل خورده) اما در دو بازی رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی چهار گل دریافت کرد. شکست 3 بر 2 در ابوظبی و سپس پیروزی 2 بر یک در تهران با گل دیرهنگام سیدجلال حسینی، صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ را قطعی کرد و حالا آنها باید با موفق‌ترین تیم امسال رقابت کنند. حال آنکه بعد از جدایی طارمی، علی علیپور با تلفیق قدرت و سرعت، مهاجم اصلی پرسپولیس در فصل 18-2017 بود و با 14 شوت در چارچوب، چهار گل آسیایی به ثمر رسانده است.»