شرایط سخت دو ستاره چلسی در سیستم ساری

شرایط سخت دو ستاره چلسی در سیستم ساری

سایت رسمی فوتبالی - مدافعان چلسی، مارکوس آلونسو و سزار آسپلیکوئتا،شرایط سختی را در سیستم ساری تجربه می کنند. و این نظر جیمی ردنپ، مدافع اسبق لیورپول و تاتنهام است.

تابستان امسال مائوریزیو ساری جایگزین هموطن خود ، آنتونیو کونته، در استمفورد بریج شد.

آبی ها فصل نا امید کننده ای را تحت هدایت کونته سپری کردند، آنها لیگ را در جایگاه پنجم به پایان رساندند و از راهیابی به لیگ قهرمانان باز ماندند.

ساری تلاش میکند تا سیستم ارسال توپ خود را پیاده کند، یعنی سرعت بالا، در اختیار داشتن مالکیت و سبک پرسینگی که ساری بخاطر آنها در سری آ معروف شد.

ساری شیوه دفاع چهارنفره را اتخاذ کرده است. چلسی در زمان هدایت کونته به دفاع سه نفره عادت داشته است که در آن اسپلیکوئتا در نقش مدافع راست و آلونسو به عنوان مدافع کناری مورد استفاده قرار میگرفتند.

هرچند که به نظر می رسد هر دو بازیکن در حرکت رو به جلو مشکلی نداشته باشند، اما ردنپ اعتقاد دارد که در زمان هایی از بازی این دو بازیکن در موقعیت هایی گرفتار می آیند، چرا که به وظیفه ی جدیدشان عادت نداردند.

 وی در تجزیه و تحلیل بازی هفته گذشته چلسی مقابل آرسنال گفت که "پیشرفت ها مثبت است. اما از لحاظ دفاعی فکر میکنم که آنها در حال سازگاری بین بازی سه دفاعه و چهار دفاعه هستند. شما اینجا زمان هایی را ملاحظه می کنید که آنتونیو رودیگر مجبور است به عنوان دفاع راست عمل کند، در اینجاست که توپ از سمت پائین به گردش در می آید. فکر میکنم آلونسو و آسپلیکوئتا در پست دفاعی با مشکلات زیادی برای سازگاری دست و پنجه نرم میکنند. خصوصا آلونسو که عمدتا از نظر من یک مدافع کناری است. به این موقعیت در اینجا نگاه کنید، این توپ هرگز نمی بایست به عنوان یک مدافع چپ، از طرف او ارسال می شد. فکر میکنم در این مورد او به تقلا افتاده است، مشخصا یک لو دادن ساده توپ می توانست سبب شود که بازی بطور کلی متفاوت باشد و (مسلما نیوکاسل از آن فرصت بهره برداری می کرد. در اینجا شما می توانید فضایی را که آنها بارها و بارها از سمت کناره های آرسنال در اختیار داشتند، مشاهده کنید.من میتوانم پنج یا شش تا از آن موقعیت ها را برای شما نشان دهم. معمولا در آن موقعیت ها، مدافع کناری چپ از آن فضا خارج می شود، اگر مارکوس آلونسو باشد، می داند که مدافع چپ مرکزی، در سیستم دفاع سه نفره  آن فضا را پوشش میدهد. "