ژاپن چطور قهرمان جام جهانی زنان شد؟

ژاپن چطور قهرمان جام جهانی زنان شد؟

به گزارش "ورزش سه"، سال 2018 یکی از پر تورنمنت ترین سال ها برای ورزش فوتبال بود. جام جهانی مردان، جام جهانی زیر 20 سال زنان، بازی های آسیایی و هزار و یک مسابقات دیگر که هر یک جذابیت های خاص خود را دارند اما در این بین، هیچ کدام ارزش جام جهانی را نخواهد داشت؛ حتی جام جهانی زیر 20 سال زنان.

* داستان یک قهرمان

این بازی ها در فرانسه برگزار شد و در فینالی که در شهر ونس فرانسه به انجام رسید، سامورایی ها موفق شدند با 3 گل اسپانیای قدرتمند را شکست دهند و جام را بالای سر ببرند. ژاپن را می توان شگفتی ساز این تورنمنت قلمداد کرد اما شگفتی ساز بعدی هم از آسیا بود؛ تیم کره شمالی که برای سومین بار پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی رسید اما نتوانست از پس فرانسه بر بیاید.

تیم قهرمان، در مرحله گروهی ایالات متحده و پاراگوئه را از پیش رو برداشت اما به اسپانیا باخت تا پایین تر از این تیم در رده دوم قرار بگیرد. از دست دادن صدرنشینی به منزله رویارویی با ژرمن ها در مرحله حذفی بود، حریفی قدرتمند که کسی تصور حذفش به دست ژاپن را نمی کرد اما شاگردان «فوتاسی اکیدا» با نتیجه 3-1 آلمان را شکست داده و حذف کردند.

ماموریت ژاپن در نیمه نهایی غلبه بر انگلستان بود. آبی پوشان شرق آسیا سه شیرها را 2-0 بردند تا پس از چند ماه، یک شکست دیگر برای انگلستان را در نیمه نهایی جام جهانی رقم بزنند.

در فینال، نیمه اول با پیروزی 1-0 ژاپن تمام شد و در آغاز نیمه دوم، آن ها 2 بار دیگر توپ را به تور دروازه «کاتا» رساندند و در ادامه تک گل «کاندلا» زخم ماتادورها را درمان نکرد تا جام به سامورایی ها برسد. آن ها در 2018 روسیه به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند و حالا قهرمان زیر 20 سال بانوان شدند و هدف بعدی بدون شک قهرمانی بعدی در جام ملت های آسیا خواهد بود.

* انگلیس سوم شد، آمریکای جنوبی نماینده نداشت

انگلستان در رده بندی توانست فرانسه را در ضربات پنالتی شکست دهد. این بازی در وقت قانونی با نتیجه 1-1 به پایان رسیده بود و سه شیرها موفق شدند در ضربات پنالتی 4-2 پیروز شوند. نکته جالب برگزاری بازی فینال و رده بندی در یک ورزشگاه بود.

همچنین نکته حائز اهمیت، عدم حضور حتی یک نماینده از قاره آمریکای جنوبی در 8 تیم برتر جام بود. از آمریکای مرکزی، شمالی و جنوبی برزیل، ایالات متحده، پاراگوئه و هائیتی در این جام حضور داشتند و همگی در مرحله گروهی حذف شدند.

* برترین ها

پاتری گوئیژارو هافبک تیم بارسلونا برترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد و توپ طلا را به دست آورد. پایین تر از او 2 ژاپنی قرار داشتند.

کفش طلا نیز به همین بازیکن رسید. او 6 گل زد و بالاتر از جورجیا استنوی انگلیسی و سائوری تاکارادای ژاپنی ایستاد.

جایزه دستکش طلایی آدیداس را سندی مکلور گلر تیم ملی انگلستان به دست آورد. او بیشترین کلین شیت را داشت و در رده بندی هم با درخشش سندی انگلستان مدال برنز را به دست آورد.

کمترین کارت زرد و قرمز در یک تورنمنت باعث شد تا شگفتی ساز جام یعنی ژاپن جایزه بازی جوانمردانه یا فیر پلی را هم از آن خود کند.