چلسی به فروش گذاشته می‌شود

چلسی به فروش گذاشته می‌شود

سایت رسمی فوتبالی - رومن آبراموویچ مالک ثروتمند چلسی اعلام کرده است که بعد از آن که با ک شرکت آمریکایی برای فروش بخشی از سهام تیمش به توافق نرسید، قصد فروش باشگاه چلسی را دارد.

به گزارش فوتبالی، مدیران روس چلسی در تلاش هستند تا به بهترین شکل باشگاه چلسی را به فروش برسانند. آنها یک متخصص سرمایه گذاری بانکی استخدام کردند و البته اخیرا پیشنهاد شرکت سیلور لیک که قصد خرید بخش کوچکی از سهام باشگاه چلسی را داشت، رد کرده اند.

گفته می شد که سر جیم راتکلیف، تاجر فعال در حوزه مواد شیمیایی حاضر شده که برای خرید باشگاه چلسی دو میلیارد پوند بپردازد اما آبراموویچ این پیشنهاد را رد کرده چرا که منتظر مبلغ بالاتری است. آبراموویچ 51 ساله که در سال 2003 سهام باشگاه چلسی را خرید، در حالی می خواهد باشگاه لندنی را بفروشد که این باشگاه سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی برای ساخت استادیوم 60 هزار نفری جدید خود انجام داده است. در حال حاضر ویزای آبراموویچ برای کار در انگلیس به مشکل خورده و به همین علت مالک ثروتمند چلسی قصد دارد که این باشگاه را به فروش برساند.

در ماه های اخیر روابط دولتمردان انگلیس و روسیه به تیرگی گراییده است. آبراموویچ گفته است که تمایلی به سرمایه گذاری در کشوری که به او ویزا نمی دهد، ندارد. آبراموویچ با توجه به پاسپورت دوم خود حق سفر به انگلیس را دارد اما با ویزای خود نمی تواند در این کشور کار کند و به همین خاطر نتوانست پیروزی تیمش در فینال جام حذفی در ومبلی را از نزدیک تماشا کند. 

مدیران چلسی به همین خاطر جو راویچ از شرکت راینه را استخدام کرده اند. راینه پیش از این به باشگاه منچسترسیتی توصیه کرد تا بخشی از سهام این باشگاه را به سرمایه گذاران چینی بفروشند. در حال حاضر مارینا گرانوفسکایا و اوگنه تاننبائو، مشاوران ارشد آبراوویچ در تلاش هستند که به بهترین شکل و با بالاترین قیمت ممکن این باشگاه را به فروش برسانند.

شرکت آمریکایی سیلورلیک که در کمپانی هایی نظیر علی بابا و تسلا نیز سرمایه گذاری می کند اخیرا تلاش ناکامی برای خرید بخشی از سهام باشگاه چلسی داشته اما ناموفق بوده است. در سالهای اخیر سرمایه گذاری های زیادی در باشگاه های بزرگ اروپا صورت گرفته است، به طور مثال اعضای خانواده سلطنتی قطر باشگاه پاریسن ژرمن را خریدند و اعضای سلطنتی امارات نیز باشگاه منچسترسیتی را تحت تملک خود قرار دادند.

آبراموویچ 15 سال پیش برای خرید باشگاه چلسی 150 میلیون یورو پرداخت کرد. به جز فصل 14-2013 در پانزده سال اخیر هرگز باشگاه چلسی به سودرسانی نرسیده و در بقیه فصل ها هزینه های بیش از درآمدهایش بوده است.