لاتزیو چطور رونالدو را متوقف می‌کند؟

لاتزیو چطور رونالدو را متوقف می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس فصل را با پیروزی شکننده 3 بر 2 در ورونا برابر کیوو آغاز کرد در حالی که 2 بر یک عقب بود و با گل وقت‌های تلف‌شده فدریکو برناردسکی سه امتیاز گرفت. آن طرف لاتزیو اگرچه با گل چیرو ایموبیله از ناپولی پیش افتاد اما در نهایت با گل‌های آرکادیوش میلیک و لورنزو اینسینیه شکست خورد.


نداشتن تمرکز دفاعی باعث از دست رفتن سه امتیاز تیم پایتخت‌نشین شد، اتفاقی که در صورت تکرار در بازی امشب شاید گران‌تر تمام شود. با توانایی‌های هجومی یوونتوس، لاتزیو چشم به فرانچسکو آچربی، خرید جدید و 10 میلیون یورویی‌اش دارد. این بازیکن 30 ساله در کنار استفان رادو باتجربه‌ترین مدافعان تیم هستند که به احتمال زیاد در دفاع سه نفره جای می‌گیرند؛ این سکه دو رو دارد یک رویش ثبات و قدرت در خط میانی است و دیگری جاماندن و فرصت دادن به فوق‌ستاره پرتغالی و 33 ساله یوونتوس.


یووه مقابل کیوو، 1-3-2-4 بازی کرد، رونالدو در نوک حمله و مثلث خوان کوادرادو، داگلاس کاستا و پائولو دیبالا پشت سر بازیکن سابق رئال مادرید قرار گرفتند. لاتزیو اما مقابل ناپولی با سیستم مورد علاقه سیمونه اینتزاگی به میدان رفت، 1-1-5-3 که گاهی به 2-5-3 تغییر می‌یافت و وقتی ناپولی برای جبران گل خورده شکل هجومی‌تری به خود گرفت، در دفاع چهارنفره شد. بازی با ناپولی نشان داد دفاع سه نفره لاتزیو برای مقابله با ماهیت متعادل و سازمان‌یافته چهاردفاعه مناسب نیست بنابراین شاید اینتزاگی به 1-2-3-4 یا 3-3-4 رو بیاورد تا توان مقاومت در برابر حملات بدون توقف یووه را داشته باشد.


 
چیزی شبیه کابوس


لاتزیو اخیرا برای یوونتوس چیزی شبیه کابوس شده، یک سال قبل در سوپرجام ایتالیا این تیم را برد و دو ماه بعد در سری A غول تورینی را شکست داد تا به دو سال شکست‌ناپذیری یووه در خانه پایان دهد. خبر خوب برای اینتزاگی اینکه لوکاس لیوا و سناد لولیچ که مقابل ناپولی محروم بودند، به این بازی می‌رسند.


تیم میزبان هم به دنبال اثبات توانایی‌های خود به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی لیگ ایتالیا و رسیدن به هشتمین جام پیاپی است. تیم ماسیمیلیانو آلگری علاوه بر رونالدو به درخشش دیبالا نیز چشم دارد که در آخرین بازی تیم در رم در دقایق واپسین گل پیروزی بیانکونری را به ثمر رساند؛ گلی که در کورس قهرمانی فصل تاثیر زیادی داشت.
منبع: کالچو مرکاتو