تقدیر شاگرد سابق و رئیس جمهور فعلی از ونگر(عکس)

تقدیر شاگرد سابق و رئیس جمهور فعلی از ونگر(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ونگر که در این تابستان بعد از 22 سال از آرسنال جدا شد، در سال 1988، وه آ را از لیگ کامرون به موناکو بود و این آغاز دوران حرفه ای درخشان این بازیکن شد. او که بعدا برای پاری سن ژرمن، میلان، چلسی و منچسترسیتی هم بازی کرد، در سال 1995 به اولین و تنها بازیکن آفریقایی تبدیل شد که توپ طلای بهترین بازیکن دنیا را از آن خود کرد.

او که اکنون رئیس جمهور لیبریاست، روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری از ونگر پذیرایی و بالاترین نشان افتخار این کشور را به مربی سابقش اهدا کرد.

ونگر در گفتگو با خبرنگاران گفت:" زندگی ژرژ یک داستان باورنکردنی است که می تواند یک کتاب باشد. اول از همه می خواهم بگویم که او تنها یک بازیکن استثنایی نبود. او یک آدم فوق العاده هم بود و داستان اینکه من چطور او را به فرانسه بردم، بسیار باورنکردنی است.

من از دوستم، کلود لروا، پرسیدم که آیا در آفریقا، مهاجمی دیده که بتواند به تیم ما اضافه شود و او، ژرژ را توصیه کرد. من کسی را فرستادم تا بازی او را تماشا کند. ما او را 50 هزار پوند خریدیم و کمی طول کشید تا او با تیم هماهنگ شود اما او بسیار بااستعداد و جاه طلب بود و تشنه کار کردن. من خیلی با او کار کردم و او به بازیکنی باورنکردنی تبدیل شد.

ما هنوز رابطه فوق العاده ای داریم و وقتی او بهترین بازیکن دنیا شد، جایزه اش را به من داد."

وه آ هم در مورد سرمربی سابقش گفت:" آرسن ونگر نه تنها فوتبال را به من یاد داد، بلکه شیوه زندگی و فروتنی کامل را به من آموخت."