دست رد باشگاه لیورپول به شیخ اماراتی

دست رد باشگاه لیورپول به شیخ اماراتی

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های انگلیسی فاش کردند که شیخ خالد بن زاید آل نهیان، از اعضای خاندان حاکم ابوظبی که حکومت امارات متحده‌ی عربی را به عهده دارند در اواخر 2017 بارها با مالک لیورپول، گروه شرکت‌های فن‌وی اسپورتز ملاقات و مذاکره کرده. 


به گزارش دیلی میل، این شیخ ثروتمند اماراتی برای خرید باشگاه لیورپول پیشنهادی شگفت‌انگیز ارائه داده: پیشنهادی به مبلغ 2 میلیارد پوند. 


معامله‌ای که اگر رخ می‌داد، به گران‌ترین معامله‌ی تاریخ فوتبال تبدیل می‌شد. البته این قیمت پیشنهادی پیش از راه یافتن لیورپول به فینال لیگ قهرمانان در فصل گذشته ارائه شده بوده. 


اما لیورپول تاکید می‌کند که این باشگاه فروشی نیست هر چند باشگاه اعلام کرده برای جذب سرمایه به دنبال قراردادی مشابه با قرارداد منچسترسیتی با کنسرسیوم چینی سی ام سی است. 

به نظر می‌رسد دلیل اصلی انجام نشدن این معامله این بوده که طرف اماراتی از پرداخت قسط اول به مبلغ 25 میلیون پوند که باید در ماه دسامبر سال گذشته پرداخت می‌شده، خودداری کرده. باشگاه که در آن زمان به شدت نیازمند سرمایه بوده از این اقدام برآشفته و پیش از ملاقات شیخ خالد با جان هنری و مایکل گوردون، سهامداران عمده‌ی گروه فن‌وی اسپورتز، با انتشار بیانیه‌ای اعلام می‌کند که لیورپول فروشی نیست و معامله‌ای در کار نخواهد بود. 


شیخ خالد بن زاید آل نهیان درسال 1988 گروه شرکت‌های بن‌زاید را تاسیس می‌کند. با اینکه ثروت شیخ خالد به پای ثروت افسانه‌ای شیخ منصور، مالک منچسترسیتی نمی‌رسد ولی او یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران منطقه‌ی خلیج فارس به حساب می‌آید و در سالهای اخیر تلاش زیادی برای بدست گرفتن مالکیت یک باشگاه بزرگ فوتبال انجام داده است.